فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با برنا:

آثار کاشتن بذر ناامیدی و تخریب دولت، متوجه کل نظام است/ اصولگرایان کاندیدایی برای ریاست جمهوری ندارند

۱۳۹۵/۰۵/۰۴ - ۰۹:۰۸:۵۲
کد خبر: ۴۳۶۴۷۳
آثار کاشتن بذر ناامیدی و تخریب دولت، متوجه کل نظام است/ اصولگرایان کاندیدایی برای ریاست جمهوری ندارند
آذر منصوری گفت: کسانی که امروز سعی می کنند مردم را از دولت ناامید کنند نمی دانند این ناامید کردن هزینه های بسیاری دارد و اینبار جامعه از کل نظام روی بر می گرداند.

آذر منصوری فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با خبرنگار احزاب خبرگزاری برنا، درباره روند تخریبی که برخی از جریان های سیاسی بر علیه دولت آغاز کرده اند، گفت: ابتدا باید به این نکته توجه کرد که کابینه یازدهم در چه شرایطی روی کار آمد، زمانی که روحانی دولت را از احمدی نژاد تحویل گرفت تمام شاخص های توسعه یافتگی کشور رو به سقوط بود، رشد اقتصادی به منفی 6 درصد کاهش و تورم به 40 درصد افزایش یافته بود. همچنین پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع و 5 قطعنامه علیه ایران صادر شد.

وی ادامه داد: تحریم ها بر دوش تمامی اقشار جامعه سنگینی می کرد و حجم انبوهی از بدهی های دولت گذشته برای کابینه به ارث مانده است، حتی تحلیلگران سیاسی بر این باور بودند حجم این تخریب ها به قدر ی بوده که سال ها به زمان نیاز دارد تا متوقف شود و کشور در روند توسعه قرار بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب به قیمت نفت اشاره کرد گفت: سه سال از عمر دولت گذشته است و در این مدت شاهد بودیم که نفت به پایین ترین قیمت خود رسید، اما دولت توانسته کشور را اداره کند و وضعیت اقتصادی را تا حدودی به ثبات برساند.

وی با بیان اینکه کشور در عرصه سیاست خارجی و بین الملل موفق بوده است، عنوان کرد: توافق موفق هسته ای فقط از عهده دستگاه دیپلماسی دولت روحانی بر می آمد. ما شاهد بودیم زمانیکه این توافق حاصل شد موضع تندورهای آمریکا و دشمنان استراتژیک آنها گویای این امر بود که باید به دولت کمک شده تا از ظرفیت های پسا برجام برای توسعه همه جانبه کشور استفاده شود.

وی تاکید کرد: بهبود وضعیت اقتصادی،  خارج شدن از رکود و به چرخش افتادن تولید نیازمند همیاری و همدلی با دولت است. آنچه مسلم است، در شرایط فعلی روحانی و کابینه اش توانسته اند، تورم را کنترل کنند .

منصوری خاطر نشان کرد: رکود از قبل با توجه به شرایط کشور قابل پیش بینی بود و فرصت پسا برجام این امکان را به وجود آورد که این مشکل تا حدودی بر طرف شود که اگر در دراز مدت به طور کامل رفع نشود، برای کشور نارضایتی های را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: سوالی که امروز از مخالفین پرسیده می شود، این است که با توجه به وضع موجود و میزان برخورداری دولت از فرصت پسابرجام و مخالفتی که اساسا این طیف با برجام دارند و وضعیت اقتصادی و قیمت نفت بذر نا امیدی و یاس در کشور پراکنده شده بود.

وی در پاسخ به این سوال که این ناامیدی چه تاثیری می تواند داشته باشد، گفت: این پراکنده کردن بذر یاس و ناامیدی اثارش تنها متوجه دولت روحانی نیست، بلکه برای کل نظام است. کسانی که امروز سعی می کنند مردم را از کابینه یازدهم ناامید کنند اولین ضربه را به انتخابات  و صندوق رای زده اند.

این فعال سیاسی تاکید کرد: این دلواپسان به جای تخریب اگر نسخه شفابخشی برای خروج از این وضعیت دارند، ارائه کنند تا کشور بهتر از امروز اداره شود. آنها نمی دانند این ناامید کردن بیشترین شکاف را بین دولت به معنای حکومت و ملت به وجود می آورد که اگر این شکاف اتفاق بیفتد اثرات آن متوجه منافع کلی نظام است. بهتر از دایره اخلاق خارج نشوند و به یاد داشته باشند در 8 سالی که دولت و 12 سالی که مجلس در دستشان بود، چه کردند؟

منصوری در پاسخ به این سوال که آیا اصولگرایان رقیب جدی مقابل روحانی در انتخابات سال 96 خواهند داشت یا خیر؟ گفت: اصولگرایان تا کنون به ارزیابی فضا پرداخته اند و نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری انتخاب نکرده اند، زیرا هر آنچه که مطرح بود را در انتخابات سال گذشته رو کردند و مردم هم به آنها رای ندادند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز