مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس:

اهدف اقتصاد مقاومتی در تولید گاز پارس جنوبی محقق شد

۱۳۹۵/۰۵/۰۵ - ۱۲:۳۱:۳۱
کد خبر: ۴۳۷۱۷۰
اهدف اقتصاد مقاومتی در تولید گاز پارس جنوبی محقق شد
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به فراتر رفتن میزان برداشت گاز ایران از این میدان به ٥٠٠ میلیون مترمکعب در روز تا پایان امسال، اظهارکرد: رسیدن به این میزان برداشت، دقیقا منطبق با تکالیف تعیین شده برای این شرکت از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ علی اکبرشعبانپور، دیروز (دوشنبه، چهارم مردادماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران سابق و جدید عملیات و تولید شرکت نفت و گاز پارس، با بیان این مطلب افزود: آنچه طی سالهای گذشته در قالب رشد شاخصهای توسعه و تولید در پارس جنوبی به ثمر نشسته، از یک سو محصول نواندیشی در مقوله مدیریت مگاپروژه ها متناسب با سازوکارهای موفق جهانی و از سوی دیگر حاصل یک کار تیمی مبتنی بر انگیزه برای دستیابی به اهداف تعیین شده در این حوزه است.

وی با اشاره به این که حوزه های توسعه و عملیات به عنوان ٢ بازوی اصلی اجرای ماموریت در پارس جنوبی  به شمار می روند، افزود: عرصه «عملیات»" کانون اصلی تولید و برداشت گاز از میدان است و از این جهت اعمال مدیریت اثربخش در این حوزه، می تواند نقش مهمی در تحقق سرمایه گذاریهای توسعه ای پروژه ها به دنبال داشته باشد. 

شعبانپور با اشاره کسب تجارب گرانبها به دنبال فرآیند پیگیری ماموریتها در ادوار مختلف تاریخی توسعه بخش بالادستی مانند میدان مشترک پارس جنوبی، گفت: اکنون علاوه بر تحقق خودکفایی و توسعه مهارتهای راهبری پروژه ها در یک مسیر یکپارچه و روش مند، بلوغ سازمانی جامعی در مدیریت بخشهای راهبردی همچون تولید از دریا به دست آمده که نشان می دهد انتقال مفاهیم، علوم و بکارگیری استانداردهای جهانی به خوبی مورد تمرکز قرار گرفته است.

براساس گزارش شرکت نفت وگاز پارس، وی با قدردانی از تلاشهای عبدالرسول رزاقی، مدیر سابق عملیات و تولید شرکت نفت وگاز پارس در طول دوران خدمت خود، گفت: وی در طول مدت ٢١ ماه حضور در بخش مهم و راهبردی عملیات و تولید، توانست با تکیه بر دانش و تجربه های متعدد خود در توسعه و تولید طرحهای نفت و گاز زمینه مناسبی را برای پیاده سازی روشهای جدید و کارآمد در راهبری این بخش و تثبیت پایداری در استمرار عرضه گاز پارس جنوبی ایجاد کند. 

شعبانپور ادامه داد: با رایزنیها و ارزیابیهای صورت گرفته و با توجه به حساسیت این بخش از ماموریتهای پارس جنوبی، فرخ علیخانی برای خدمت در این بخش از میدان منصوب شد که بدون شک انتظار می رود به پشتوانه تجربه در بخشهای فراساحل، مهندسی نفت و گاز و عملیات، منشا خدمات سازنده دیگر برای این حوزه مهم اقتصادی کشور باشند.

استمرار جریان تولید و عرضه گاز در پالایشگاهها

رزاقی  نیز در این مراسم، با ارائه گزارشی از فعالیتهای چهار دهه ای خود در صنعت نفت و گاز، به بیان تجربیات خود را طی این دوران پرداخت و گفت: چرخه مدیریت تولید و عملیات در پارس جنوبی با توجه به گستردگی آن نیازمند نگاه علمی، پشتیبانی موثر و اعمال مدیریت در راستای حفظ یکپارچگی فعالیتهای متنوع در دریاست که طی این دوره تلاش شد با استفاده از سازوکارهای اثربخش در فرآیند همکاری کارفرما و پیمانکاران، زمینه برای استمرار جریان تولید و عرضه گاز به پالایشگاهها برای استفاده در مبادی مصرف و صادرات صورت گیرد. 

تقویت شرکتهای ایرانی در بخش فراساحلی پارس جنوبی 

فرخ علیخانی، جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در عملیات و پشتیبانی و مدیر تولید و عملیات شرکت نیز در این برنامه ضمن قدردانی از اعتماد صنعت نفت به وی به ٢ برابر شدن میزان برداشت گاز پارس جنوبی از سال ١٣٩٠تاکنون اشاره کرد وگفت: در طول راهبری بخش جانشینی مدیرعامل شرکت در بخش فراساحل تمرکز عمده ای بر ساخت و راه اندازی تاسیسات دریایی به خصوص سکوهای فازهای اولویت دار پارس جنوبی صورت گرفت که خوشبختانه با همکاری مدیریتهای مختلف سازمان، سرعت قابل توجهی در ساخت و راه اندازی آنها ایجاد شد.

وی برنامه ریزی برای نصب و راه اندازی ٦ سکو تا پایان امسال و افزایش تعداد سکوهای تولیدی این حوزه به ٢٥ عدد را مصداق تحقق این برنامه دانست و افزود: با پایان عملیات برنامه ریزی شده تا پایان امسال، میزان برداشت گاز از پارس جنوبی با افزایش بیش از ١٠٠ میلیون متر مکعبی به ٥٣٠ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

علیخانی با اشاره به تقویت شرکتهای ایرانی در بخش فراساحلی پارس جنوبی، گفت: پارس جنوبی با حمایتهای مالی صورت گرفته به خصوص در سالهای مواجهه با محدودیتهای بین المللی و کم اثر کردن مشارکتهای شرکتهای بین المللی، در مسیر توسعه توانست بسیاری از شرکتهای حفاری ایرانی را ارتقا داده و زمینه را برای ایجاد خودکفایی در تجهیزات و راهبری حفاری چاهها در راستای دستیابی به تولید مورد انتظار گاز در این حوزه مشترک فراهم آورد.

در این برنامه همچنین، علیرضا عاضدی، به عنوان سرپرست جدید مدیریت مهندسی نفت و گاز شرکت معرفی و از خدمات علیخانی در طول دوره احراز این سمت قدردانی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز