زیباکلام در گفت و گو با برنا:

اصولگرایان جز پرخاش هیچ عملکرد دیگری ندارند/ احمدی‌نژاد درحال گرم کردن خود برای انتخابات است/ اصولگرایان برای بازگشت به قدرت از منافع ملی می‌گذرند

۱۳۹۵/۰۵/۰۶ - ۰۹:۰۹:۴۲
کد خبر: ۴۳۷۵۰۹
اصولگرایان جز پرخاش هیچ عملکرد دیگری ندارند/ احمدی‌نژاد درحال گرم کردن خود برای انتخابات است/ اصولگرایان برای بازگشت به قدرت از منافع ملی می‌گذرند
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: خداوند اصولگرایان را جز برای مخالفت کردن نیافریده است و جز پرخاش و ناسازگاری هیچ عملکرد دیگری را بلد نیستند.

صادق زیبا کلام تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در پاسخ به این سوال که موج ناامیدی و یاسی  که در اتاق فکر جبهه مخالف دولت در حال شکل گیری است آیا باعث می شود مردم نسبت کل نظام ناامید شوند، گفت: نمی توان به طور قطع بیان کرد  که چنین امری اتفاقی می افتد،  کسانی که به نظام معتقد هستند هرگز به آن پشت نخواهند کرد. اشتباهی که اصولگرایان در حال حاضر انجام می دهند، این است که فکر می کنند اگر مردم نسبت به روحانی  و دولتش دلسرد شوند به باهنر و احمدی نژاد و یا هرکسی که از سوی آنها معرفی شود، رای می دهند.

وی خاطر نشان کرد: اصولگرایان با تبلیغ و رسانه‌هایی که در دست دارند، همچون روزنامه های خاص و تلویزیون اگر بخواهند به همین شیوه مردم را از دولت یازدهم و دستاوردهای آنها دلسرد کنند، در واقع آنان را از صندوق رای ناامید کرده اند.

وی با بیان اینکه تخلفات در دولت گذشته را به کابینه یازدهم نسبت می دهند تا موج تخریب خودشان را گسترده تر کنند، اظهار داشت: در این چند ماه اخیر شاهد هستیم حقوق های میلیونی که در دولت گذشته برخی از مدیران با استفاده از قوانین دریافت می کردند را به دولت روحانی نسبت می دهند تا جامعه دلسرد و نا امید شود. مردم باید بدانند که ریشه و پایه این حقوق‌های کلان از کجا ناشی شده و نطفه آن در دولت گذشته شکل گرفته است.

زیبا کلام ادامه داد: امروز شاهد هستیم که اصولگرایان با تبلیغ‌های عوام فریبانه سعی دارند، تمام دستاوردهای چندسال گذشته دولت یازدهم  را همچون  پایین آمدن تورم، مبارزه با فسادهای مالی و انجام توافق هسته ای زیر سوال ببرند و به مردم القا می‌کنند این دولت برای آنها هیچ سودی نداشته است.

وی تاکید کرد: اشتباهی که اصولگرایان انجام می‌دهند این است که فکر می‌کنند اگر اصلاح طلبان و نوزده میلیون رای که به صندوق ها در سال 92 ریخته شد، از روحانی ناامید شوند رای خود را به حساب اصولگرایان واریز می کنند، اما این آقایان نمی دانند اگر اقشار مختلف جامعه خصوصا لایه جوان ناامید شوند برای همیشه از حکومت روی‌گردان ‌می‌شوند.

این تحلیگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه جناح مقابل دولت در این جریان سازی بازنده خواهد بود، گفت: حقیقت این است مردم از روحانی دلسرد نخواهند شد، بلکه از صندوق رای وزارت کشور دلسرد می‌شوند که تنها کلید موفقیت و  راه ترقی کشور است. تفکری برای مردم به وجود خواهد آمد که سرکار آمدن اصلاح طلبان پس از اصولگرایان تغییری در وضعییت ایران ایجاد نمی‌کند.

وی در ادامه افزود: اصولگرایان متوجه نیستند در حال تیشه زدن به ریشه منافع ملی هستند ولی قدرت برای آنها آنقدر شیرین است که به هر قیمتی حاضر به بازگشت به حلقه قدرت و به دست گرفتن مجدد  قوه مجریه هستند. البته خیلی ها معتقدند وقتی اصلاح طلبان با شعارهای ساختاری خود توان اصلاحات را ندارند نمی‌توان توقع داشت که بتوانند اصلاحات انجام دهند و وقتی اصلاحی در نظام انجام نشود، امیدی به آینده نظام نیست و درنهایت می‌توان پیش‌بینی کرد دیگر شور و اشتیاقی مانند 7اسفند یا انتخابات ریاست جمهوری 92 را شاهد نخواهیم بود.

این تحلیلگر مسائل سیاسی به بی برنامگی جریان مخالف دولت اشاره کرد و گفت: اصولگرایان با توجه به تقاضای بسیاری که برای حضور در قوه مجریه و کامل کردن حلقه قدرت خود دارند هیچ دستورالعمل و راهکاری جز یکسری کلی گویی بدون داشتن قابلیت اجرایی در دست ندارند و در حوزه سیاست خارجی و داخلی برای آنها جز مخالفت دستور العمل دیگری تعریف نشده است. به طور کلی خداوند اصولگرایان را جز برای مخالفت کردن نیافریده است و جز پرخاش و ناسازگاری هیچ عملکرد دیگری را بلد نیستند.

وی درباره بازگشت احمدی نژاد و کاندید شدنش برای انتخابات سال 96 گفت: من خیلی پیشتر از این‌ها راجع به بازگشت احمدی نژاد هشدار داده بودم. من پیش‌بینی کردم با داغ شدن بحث‌های انتخاباتی حضور احمدی نژاد از سوی اصولگرایان جدی است و دلیل آن نیز واضح است. اصولگرایان مجبور هستند بین خیر و صلاح مملکت و آنچه که منجر به بازگشت آنها به قدرت می‌شود، یکی را انتخاب کنند.

زیبا کلام در ادامه افزود: میزان وطن پرستی اصولگرایان به اندازه ای نیست که به خاطر منافع ملی از قدرت طلبی خود گذشت کنند و تنها راه برای موفقیت در انتخابات سال 96 برای آنها حضور سردار سلیمانی و یا احمدی نژاد است  که در مورد سردار سلیمانی این اتفاق را نمی توان به طور قطع پیش بینی کرد، اما حضور احمدی نژاد در انتخابات قطعی است.

وی در پایان تاکید کرد: درست است که احمدی نژاد به دلیل سابقه و عدم سرسپردگی شاید گزینه خطرناکی باشد، ولی اصولگرایان چاره ای جز حضور او در انتخابات ندارند  و قطعا فعالیت و حضور وی  به دلیل چراغ سبزی از سوی آنان است، البته این تضمین هنوز داده نشده و آقای احمدی نژاد در حال گرم کردن خود است و هیچ دلیلی نیز ندارد که خود را برای انتخابات آماده نکند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز