آیت الله محمد غروی در گفت‌وگو با برنا:

روحانی با مصلحت‌اندیشی بسیاری از مشکلات را بازگو نمی‌کند/ نااُمیدی مردم از دولت به ضرر نظام است

۱۳۹۵/۰۵/۱۱ - ۰۹:۳۳:۵۷
کد خبر: ۴۳۹۲۵۵
روحانی با مصلحت‌اندیشی بسیاری از مشکلات را بازگو نمی‌کند/ نااُمیدی مردم از دولت به ضرر نظام است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نااُمیدی مردم از دولت به ضرر نظام است و نباید فراموش کنیم وقتی این اتفاق بیافتد اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم فرقی نخواهد کرد.

آیت الله سید محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا؛ درباره موج نااُمیدی و یاس که برخی جریان های سیاسی علیه دولت در فضای کنونی کشور به راه انداخته اند گفت: متاسفانه برخی از جناح های سیاسی با دیدی خاص به دولت نگاه می کنند، جنبه های مثبت و تلاش های سازنده آن را نادیده می گیرند و یا  زیر سوال می برند، آنان مرتفع شدن مشکلات را که دولت آنها رفع کرده است مورد توجه قرار نمی دهند.

وی ادامه داد:  باید واقع بین باشیم و حقایق را همانگونه که هست مشاهده کنیم نه آنطور که دلمان می خواهد و به نفع جناح خودمان آن را تعبیر کنیم این امر غلط و ناشایست است.

وی یادآور شد: کسانی که امروز سعی می کنند مردم را از دولت نا اُمید کنند یادشان رفته که چه مشکلاتی برسر راه کابینه یازدهم  در ابتدا روی کار آمدنش قرار داشت، وقتی آن ها را هم رفع کرد بنا بر شرایط و مصلحت کشور از بازگو کردن خودداری کرد که امیدوارم این فرصت پیش بیاید تا روحانی و مردانش گزارشی از عملکرد خودشان  که نمره قابل قبولی را دریافت می کند ارائه دهند.

غروی با بیان اینکه به وجود آوردن شرایطی که در آن مردم احساس یاس و ناامیدی کنند خطراتی نیز متوجه نظام می کند گفت: کسانی که امروز سعی در فراهم آوردن فضای خاص در جامعه دارند متوجه نیستند که اگر وضعیت مطلوبشان به وجود آید به نظام لطمه و ضربه می زنند، این بی انصافی است نسبت به دولتی که تلاش می کند بادیده اغماض نگاه کنیم.

وی خاطر نشان: نمی توان گفت که کابینه  یازدهم بی عیب و نقص است، این دولت هم مانند سایر دولت های گذشته دارای یکسری نقاط ضعف است که باید با نگاه نقادانه بازگو شود تا مانند سایر مشکلات و معضلاتی که تاکنون آنها را رفع کرده است برطرف کند.

این مدرس حوزه علمیه  قم تاکید کرد: اینطور نیست که اگر مردم نسبت به جریانی نا اُمید شوند به جناح و جریان دیگری روی می آورند بلکه اینبار از نظام نااُمید می شوند و وقتی این اتفاق بیافتد دیگر برایشان اصلاح طلب و اصولگرا فرقی نمی کند، نباید کاری کنیم که چنین اتفاقی بیافتد قطعا نتیجه این بد اخلاقی ها به خودمان باز می گردد.

وی به هفته دولت اشاره کرد و گفت: این هفته فرصت مناسبی است تا روحانی گزارش کامل و جامعی از عملکردش در طول سه سال گذشته ارائه دهد که همین امر باعث می شود فضای بهتری به وجود آید.

در ادامه غروی به نقش برخی از شبکه های اجتماعی و مطبوعات در حاشیه سازی علیه دولت اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از طریق شبکه های اجتماعی و مطبوعات به حاشیه سازی می پردازند که این به مصلحت دولت و نظام نیست، همه باید تلاش کنند  تا وضعیت موجود بهبود یابد. در حال حاضر وقت این تفرقه افکنی ها نیست با نگاهی به منطقه در می یابیم که باید با یک خرد جمعی مشکلات کشور را رفع کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که ناامیدی از دولت نتیجه اش به حضور مردم در انتخابات پیش رو لطمه می زند گفت: چشم و گوش مردم از این رفتارها پر است، این بد اخلاقی های سیاسی برایشان عادی شده است. کسانی که امروز نقش تخریبی را ایفا می کنند باید به یاد داشته باشند که انقلاب و نظام با همت دلسوزان واقعی به ثمر رسیده که این فضا سازی ها در وهله اول متوجه همین انقلاب است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز