مدیرعامل شهرک های صنعتی خبرداد:

بازگشت ۱۲ هزار بنگاه تولیدی راکد و زیر ظرفیت کشور به چرخه تولید

۱۳۹۵/۰۵/۱۵ - ۱۲:۵۱:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۲۲۸
بازگشت ۱۲ هزار بنگاه تولیدی راکد و زیر ظرفیت کشور به چرخه تولید
طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک ها موظفند به 39 هزار نفری که تا کنون در سامانه بهینه یاب ثبت نام کرده اند و در آینده نیز ثبت نام می کنند، منابع مالی اختصاص دهند.

علی یزدانی مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور از بازگشت 12 هزار بنگاه تولیدی راکد و زیر ظرفیت کشور به چرخه تولید تا پایان امسال خبر داد و گفت: این کار با اعطای 160 هزار میلیار ریال تسهیلات به این بنگاه ها و واحدهای صنعتی بالای 60 درصد پیشرفت انجام می شود.

 یزدانی افزود: در صورت فعال سازی این واحدها برای بیش از 185هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

وی با اشاره به مصوبه بانک مرکزی در خصوص اعطای منابع بانکی به تولید کنندگان، یادآوری کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک ها موظفند به 39 هزار نفری که تا کنون در سامانه بهینه یاب ثبت نام کرده اند و در آینده نیز ثبت نام می کنند، منابع مالی اختصاص دهند.

مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، تعداد شهرک های صنعتی فعال در کشور را بیش از 950 شهرک اعلام کرد و اظهار داشت: روند واگذاری زمین به متقاضیان در 780 شهرک و ناحیه صنعتی در حال انجام است.

یزدانی، با اشاره به بخشیدگی 90 درصد از جرایم واحدهای صنعتی، ادامه داد: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب و تلاش دولت برای عملیاتی کردن آن در جهت ایجاد رونق اقتصادی کشور، 90 درصد از جرایمی که به دلیل تادیه نشدن تعهدات سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی که حدود 4 هزار میلیارد ریال است، بخشیده می شود.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه نیز در این آئین، نبود نقدینگی و سرمایه در گردش را از مهم ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان اعلام کرد و گفت: این مساله با اجرای طرح های ویژه و تامین بخشی از این سرمایه از طریق تسهیلات بانکی برطرف می شود.

ظفر محمدی، نبود راه دسترسی مناسب به شهرک صنعتی این شهرستان را از مشکلات اساسی واحدهای مستقر در آن اعلام کرد و افزود: ایجاد راه دسترسی مناسب از میدان مجلس تا شهرک صنعتی، زیباسازی محوطه شهرک، تجهیز آتش نشانی، ایجاد خدمات رفاهی و احداث مسجد از جمله نیازها و مشکلات اصلی شهرک صنعتی مراغه است.

وی، بررسی و اعطای مجوز برای احداث شهرک صنعتی دوم در جاده علمدار این شهرستان را خواستار شد و اظهار داشت: با توجه به وجود زیرساخت های لازم و احداث چندین واحد تولیدی در سه راه علمدار این شهرستان، بستر مناسبی برای ایجاد دومین شهرک صنعتی در این منطقه وجود دارد که در صورت تامین اعتبارهای لازم، این شهرک احداث می شود.

شهرک صنعتی مراغه در هشت کیلومتری جنوب این شهر احداث شده است.

شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز