جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

بخشی از وظایف شورای سیاستگذاری مدارس غیر دولتی به شورای نظارت بر استان‌ها تفویض شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۰۹:۳۷:۱۰
کد خبر: ۴۴۲۰۲۶
بخشی از وظایف شورای سیاستگذاری مدارس غیر دولتی به شورای نظارت بر استان‌ها تفویض شد
نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه تاسیس و اداره مدارس غیردولتی بخشی از وظایف و اختیارات شورای سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی را به شورای نظارت استان، شهرستان و منطقه تفویض کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پروروشی غیردولتی تبصره 4 ماده 5 این لایحه را با تغییراتی با 176 رأی موافق، 10 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 261 نماینده حاضر  اصلاح کردند.

بر اساس رای نمایندگان متن ذیل به انتهای تبصره (4) ماده 5 الحاق شد:

حدود وظایف و اختیارات شورای نظارت استان/ منطقه توسط شورای سیاست‌گذاری با برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی تعیین گردد

گفتنی است در تبصره 4 آمده است: شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی می‌تواند بخشی از وظایف و اختیارات خود رابه شورای نظارت استان، شهرستان و منطقه تفویض کند.

بنابراین گزارش مهرداد بائوج لاهوتی در مخالفت با ماده فوق گفت: استنباط بنده این است که نظر کمیسیون و اصلاحات مورد نظر انجام نشده است چرا که در تبصره قبلی شورای سیاست‌گذاری با برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی می‌تواند بخشی از وظایف و اختیارات خود را به شورای نظارت،‌ شهرستان و منطقه تفویض کند اما در اصلاحیه جدید عملا اسمی از شهرستان نیامده است.

محمدحسین فرهنگی در موافقت با ماده فوق با تاکید بر اینکه عنوان شهرستان حذف نشده است، گفت: افرادی که به تشکیلات آموزش و پرورش آشنایی دارند می‌دانند در سطح هر استان ادارات کل، مراکز استان، نواحی و در سطح شهرستان‌ها اداره مناطق را داریم که دخالت‌ها در سطح استان‌ها با ادارات کل است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر نواحی حذف شده به نظرم کار درستی است چرا که در هر مرکز استان چند ناحیه داریم و اگر این حذفیات انجام نمی‌شد ابهام ایجاد می کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز