جهت تامین نظر شورای نگهبان؛

اخذ ۵ درصد از شهریه دریافتی مراکز آموزشی غیردولتی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع شد

۱۳۹۵/۰۵/۱۷ - ۱۰:۴۳:۲۴
کد خبر: ۴۴۲۰۹۳
اخذ ۵ درصد از شهریه دریافتی مراکز آموزشی غیردولتی جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع شد
نمایندگان مجلس، ماده مربوط به اخذ ۵ درصد از شهریه دریافتی مراکز آموزشی غیردولتی را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع دادند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، جهت تامین نظر شورای نگهبان با ارجاع ماده 20 لایحه مذکور به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت بررسی بیشتر موافقت کردند.

گفتنی است این ماده درخصوص اخذ 5 درصد از شهریه دریافتی مراکز آموزشی غیردولتی بود که تعدادی از نمایندگان با آن مخالفت کردند، چرا که معتقد بودند اخذ 5 درصد از درآمد این مراکز باعث فشار بر روی مردم و در نهایت کاهش کیفیت آموزشی خواهد شد.

در نهایت نمایندگان با اصلاحاتی که کمیسیون آموزش جهت تامین نظر شورای نگهبان انجام داده بود مخالفت کردند و حتی پیشنهادات برخی از نمایندگان برای تصویب ماده 20 این لایحه نیز به تایید مجلس نرسید. در نهایت قرار شد این ماده جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شود.

براساس این گزارش در ماده 20 ارجاعی به کمیسیون آموزش و تحقیقات آمده است؛ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود، سالانه معادل 5 درصد از شهریه دریافتی توسط مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را دریافت و به حساب درآمدهای اختصاصی، ملی واریز نماید. معادل وجوه واریزی از این محل در اختیار سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی قرار می‌گیرد تا برای نظارت بر مراکز یادشده و کیفیت بخشی به امور آموزشی و پرورشی غیردولتی هزینه شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز