در ماه ژوئن انجام شد؛

واردات روزانه نفت ٤ کشور آسیایی از ایران

۱۳۹۵/۰۵/۱۹ - ۱۰:۳۷:۲۲
کد خبر: ۴۴۳۱۱۳
واردات روزانه نفت ٤ کشور آسیایی از ایران
واردات نفت چهار کشور چین، هند، ژاپن وکره جنوبی در ماه ژوئن به یک میلیون و٧٢٠ هزار در روز رسید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، تازه‌ترین اطلاعات منتشر شده در زمینه حمل و نقل نفتکشها نشان می‌دهد، واردات نفت‌خام چهار واردکننده اصلی نفت آسیا از ایران در ماه ژوئن امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ٤٧ درصد افزایش یافته است. دلیل اصلی این امر، افزایش صادرات نفت ایران پس از برداشته شدن تحریمهای ظالمانه غرب عنوان شده است.

افزایش تعداد محموله‌های نفت‌خام ارسال شده از سوی ایران به نقاط مختلف آسیا نشان می‌دهد که این کشور توانسته است، سهم از دست رفته خود در سالهای تحریم را مجدداً احیا کند. بر این اساس، صادرات نفت ایران به آسیا، در ماه ژوئن، به بالاترین سطح خود طی چهار سال و نیم گذشته رسید و از ماه دسامبر ٢٠١٥ تاکنون نیز تقریباً دو برابر شده است.

چهار کشور چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه ژوئن ٢٠١٦ در مجموع حدود یک میلیون و ٧٢٠ هزار بشکه نفت از ایران وارد کردند و پیش بینی می شود در ماههای آینده، روند افزایش صادرات نفت ایران به بازار آسیا بویژه اقتصادهای نوظهور ادامه یابد.

به اعتقاد برخی تحلیلگران بازار نفت، ایران علاوه بر توسعه روابط با مشتریان قدیمی خود در بازار آسیا، باید برقراری مناسبات جدید با دیگر واردکنندگان نفت در این قاره را نیز مورد توجه قرار دهد. رقابتهای شدید در این بازارها سبب خواهد شد که سهم ایران در بازارهای بزرگ همچون بازار چین و هند، از سوی دیگر صادرکنندگان، بویژه عربستان، عراق و روسیه به چالش کشیده شود.

 

نظر شما