نعمت زاده:

افزایش ۶۰درصدی صادرات بخش معدن/صنعت از رشد منفی ۱۰ درصد به مثبت ۵.۶ درصد رسید

۱۳۹۵/۰۵/۲۳ - ۱۵:۳۸:۲۴
کد خبر: ۴۴۵۰۹۲
افزایش ۶۰درصدی صادرات بخش معدن/صنعت از رشد منفی ۱۰ درصد به مثبت ۵.۶ درصد رسید
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، در بخش صنعت شاهد رشد منفی 10 درصد بودیم اما در پایان سال 93 به مثبت 5.6 درصد رسید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ محمدرضا نعمت زاده امروز (شنبه) از خبرگزاری جمهوری اسلامی بازید و با محمد خدادی مدیرعامل ایرنا گفت وگو کرد.

وی در جلسه مدیران و سردبیران ایرنا گفت: با اجرای برجام شاهدیم که روابط بانکی دوباره برقرار شده و شرکت های خارجی برای حضور در اقتصاد ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی، یکی از مشکلات بخش صنعت را تنگناهای مالی بیان کرد و گفت: با دریافت تسهیلات در قالب فاینانس و یوزانس، مشکل کمبود نقدینگی برطرف می شود.

وزیر صنعت با تاکید بر اینکه، این روند به رونق صادرات کمک می کند، گفت: در چهار ماه نخست امسال شاهد رشد 12 درصدی در صادرات صنعتی و رشد 60 درصدی در صادرات معدنی بودیم؛ این روند، نوید می دهد که امسال گام هایی به جلو برخواهیم داشت.

وزیر صنعت در پاسخ به پرسشی در مورد رکود بنگاه های اقتصادی نیز گفت: بعد از تشدید تحریم ها، فروش نفت کاهش یافت و ما شاهد رکود بودیم؛ به عبارتی می توان گفت رکود از سال 1391 در اقتصاد ما شروع شد.

وی ادامه داد: زمانی که دولت یازدهم کار خود را آغاز کرد، در بخش صنعت شاهد رشد منفی 10 درصد و در بخش سرمایه گذاری صنعتی نیز با رشد منفی 25 درصد مواجه بودیم؛ این یعنی اینکه حتی نمی توانستیم بخشی از صنعت که مستهلک می شد را بازسازی کنیم.

نعمت زاده اضافه کرد: در نیمه دوم سال 1392، رشد منفی 10 درصد در بخش صنعت به منفی 2 درصد کاهش یافت و تا پایان همان سال، این نرخ مثبت شد؛ در سال 1393 حرکت ادامه یافت و رشد بخش صنعت به مثبت 5.6 درصد، در معدن مثبت 9.7 درصد و در تجارت مثبت 3.7 درصد رسید؛ یعنی ما بطور کامل از رکود خارج شدیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز