علی مطهری در گفت و گو با برنا:

از طریق دختران موسوی به او پیغام دادیم/ اکثریت شورای نگهبان به جز یک نفر با استفساریه قانون انتخابات موافقند

۱۳۹۵/۰۵/۲۷ - ۱۳:۵۱:۴۳
کد خبر: ۴۴۷۰۵۱
از طریق دختران موسوی به او پیغام دادیم/ اکثریت شورای نگهبان به جز یک نفر با استفساریه قانون انتخابات موافقند
علی مطهری در خصوص موضوع مطرح شده درمورد رفع حصر بیان کرد: باید دفاعیات محصورین شنیده شود.

«علی مطهری» نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی در خصوص اظهارات محمدرضا باهنر در مورد رفع حصر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: آقای باهنر بهتر بود به جای پیشنهاد راهکار ارائه می کرد اما به هر صورت در مورد مسائل 88 لازم است اتهامات همه طرف ها و همچنین دفاعیات افراد در حصر نیز شنیده شود.

علی مطهری ادامه داد: اینکه بعضی ها عنوان می کنند حکم این افراد اعدام است حرف درستی نیست چراکه محارب یعنی کسی که دست به اسلحه برده باشد در حالی که این افراد چنین کاری را انجام ندادند و اگر هم اتفاقی رخ داد که منجر به کشته شدن برخی در این حوادث شد، بخشی از آن به دلیل مدیریت نامناسب بحران توسط نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بود و نمی توانیم همه تقصیرها را به گردن محصورین بیندازیم.

وی با تاکید بر این نکته که اگر مجازاتی متوجه آنها باشد هم اعدام نخواهد بود، خاطر نشان کرد: مهم آن است که حرف های آنها را نیز بشنویم و اینکه آنها در حصر باشند و اجازه دفاع نداشته باشند و از سوی دیگر دائما مورد اتهام قرار گیرند، عملی منصافانه نیست.

نماینده مردم تهران ضمن اظهار بی اطلاعی از پیغام باهنر گفت: ممکن است عده ای نگران باشند که چنانچه این افراد آزاد شوند دوباره آن حوادث ادامه پیدا کند در حالی که چنین چیزی امکان ندارد چراکه این موضوع حاصل حوادث آن دوران بود، ضمن اینکه آنها اساسا چنین قصدی هم ندارند و اگر امروز حصر برداشته شود به وحدت کمک خواهند کرد.

وی بابیان اینکه هر کسی می تواند در این خصوص احساس مسئولیت و موضوع را پیگیری کند، گفت: من حدود دو سال پیش یک بار توسط دختران آقای موسوی پیغامی فرستادیم و پرسیدیم در صورت آزادی چه برنامه ای دارند که پاسخی بسیار مثبت ارائه کردند. هر چند عین عبارات را به خاطر ندارم، اما  آنها گفتند ما به انقلاب علاقمندیم و به وحدت کمک خواهیم کرد.

نائب رئیس دوم مجلس همچنین در خصوص استفساریه قانون انتخابات مجلس گفت: در جلسه روز چهارشنبه هم کلیات این طرح و هم بند الف آن که مهمترین بخش این طرح است مورد تصویب قرار گرفت که گام بزرگ مجلس در دفاع از مظلوم بود.

وی افزود: این طرح به دلیل جلوگیری از تکرار اتفاقی که در انتخابات اصفهان رخ داد، مطرح شد.

مطهری با اشاره به جلسه روز سه شنبه نمایندگان با شورای نگهبان گفت : جلسه خوبی بود و هرچند موضوع استفساریه در این جلسه مطرح نشد، اما در مورد موضوع رد صلاحیت ها بحث های خوبی صورت گرفت.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد این استفساریه در شورای نگهبان رد شود، گفت : به هر صورت احتمال رد این موضوع وجود دارد که در این صورت نمایندگان طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهند فرستاد. البته طی صحبت های خصوصی که داشتیم اکثریت شورای نگهبان با این طرح موافق بودند و تنها آقای جنتی اصرار بر خلاف آن داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این طرح شامل حال مینو خالقی هم خواهد شد یا خیر، گفت: این استفساریه شامل حال ایشان نیز می شود و در صورت ابلاغ حتی پیش از انتخابات میان دوره ای می توانند به مجلس راه پیدا کنند، اما اساسا این طرح به این دلیل مطرح شد که چنین موضوعی در آینده تکرار و استناد به سابقه نشود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز