واکنش وزارت امور خارجه به انفجارهای ترکیه؛

ایران توسل به زور و هرگونه اقدام خشونت آمیز را به شدت محکوم می کند

۱۳۹۵/۰۵/۲۸ - ۱۴:۱۵:۴۰
کد خبر: ۴۴۷۵۵۵
ایران توسل به زور و هرگونه اقدام خشونت آمیز را به شدت محکوم می کند
سخنگو و رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، انفجارهای تروریستی اخیر در ترکیه را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،  بهرام قاسمی، انفجارهای شب گذشته در شهر «وان» و انفجار امروز در شهر «الازیغ »در شرق ترکیه را که منجر به کشته و زخمی شدن تعداد قابل توجهی از مردم بی گناه شده است به شدت محکوم و با مردم و دولت کشور دوست و همسایه ترکیه اظهار همدردی کرد و تسلیت دولت و مردم ایران را به خانواده قربانیان این حوادث تلخ ابراز کرد.

وی همچنین گفت : همانگونه که بارها اعلام داشته ایم جمهوری اسلامی ایران توسل به زور و هرگونه اقدام خشونت آمیز و تروریستی را در هر شکل و در هر کجا به شدت محکوم و کشتار انسان‌های بی‌گناه را تقبیح و آن را یک جنایت بشری تلقی می کند.

قاسمی تاکید کرد: به نظر می‌رسد دست‌های پلید و شومی در جهت ایجاد ناامنی و بی‌ثبات کردن منطقه به خصوص در کشور های اسلامی تلاش‌های مذبوحانه خود را تشدید کرده و لازم است دولت‌ها و مردم منطقه با هوشیاری تمام در مقابل این گونه اقدامات مخرب و ضد بشری با درایت و هوشمندی بیشتری برخورد  کنند.

این دیپلمات عالی رتبه کشورمان افزود: بی‌شک این گونه اعمال تروریستی هرگز نمی‌تواند به اهداف ضد انسانی تروریست‌ها کمک کند؛ بلکه به نظر می‌رسد این نوع اقدامات باعث همبستگی هرچه بیشتر مردم و ملت‌های منطقه برای مبارزه با این اعمال وحشیانه خواهد شد.

 

نظر شما