وزیر اقتصاد در جمع ۲۰۰ تن از فعالان اقتصادی چینی:

ایران امن‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاری است

۱۳۹۵/۰۵/۲۸ - ۱۹:۰۱:۵۳
کد خبر: ۴۴۷۶۰۹
ایران امن‌ترین کشور منطقه برای سرمایه‌گذاری است
وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان ایران را امن ترین کشور منطقه برای سرمایه گذاران خارجی توصیف کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، علی طیب نیا طی سخنانی در همایش " فرصت های سرمایه گذاری در ایران" که با حضور بیش از 200 تن از فعالان اقتصادی، تجار، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران چینی در شهر پکن برگزار شد، اظهار داشت: ایران به منظور انجام مبادلات انرژی، کالا و تجارت با کشورهای مختلف جهان در موقعیت بی بدیلی قرار دارد و به رغم بحران های اخیر در منطقه، ایران به عنوان امن ترین کشور از موقعیتی استثنایی برای جذب سرمایه های خارجی برخوردار است.

وی از دیگر مزیت های سرمایه گذاری در ایران را امکان نقل و انتقال اصل و سود سرمایه و همچنین عدم نیاز به مجوز صادرات کالا و تولیدات برای سرمایه گذاران خارجی عنوان کرد.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و چین تصریح کرد: براساس موافقتنامه دو جانبه ای که میان دو کشور امضاء شده ، تمامی تسهیلات برای سرمایه گذاران کشور چین در ایران فراهم شده است.

طیب نیا گفت: بنابراین، سرمایه گذاری و همکاری های اقتصادی در حوزه های مختلف نظیر انرژی، حمل و نقل، معدن، ارتباطات ، صنایع اتومبیل، محیط زیست، مدیریت منابع آب، توریسم و غیره می تواند از اولویت های سرمایه گذاری ایران برشمرده شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان افزود: در عین حال در سال های گذشته و به رغم وجود محدودیت بر تجارت با ایران، روابط اقتصادی دو کشور نه تنها کاهش نیافت، بلکه از رشد مناسبی هم برخوردار بود.

وی یادآور شد: روند همکاری های دو کشور در سال های اخیر بیانگر این است که جمهوری اسلامی ایران به چین نه به صورت یک شریک عادی، بلکه به عنوان شریک مهم و راهبردی نگاه می کند و این موضوع در جریان سفر بهمن ماه سال گذشته " شی جین پینگ " رئیس جمهور چین به تهران توسط مقامات عالی ایران مورد تاکید قرار گرفت.

" طیب نیا " و هیات همراه که روز دوشنبه به منظور شرکت در شانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور به پکن پایتخت چین سفر کرده است.

نماینده عالی اقتصادی کشورمان را در این سفر هیاتی مرکب از نمایندگان وزارت نفت، دستگاه های اقتصادی، صنعتی ، بازرگانی، بانکی، منطقه آزاد انزلی و همچنین نمایندگان بخش خصوصی همراهی می کردند.

وی علاوه بر شرکت در کمیسیون اقتصادی مشترک دو کشور و امضای یادداشت تفاهم با وزارت بازرگانی چین، امروز نیز با "وانگ یانگ" معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

 

نظر شما