مدیریت اچ اس یی شرکت ملی نفت خبر داد:

پیمانکاران در قراردادهای صنعت نفت بازنگری شد

۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۰:۵۹:۳۳
کد خبر: ۴۴۷۷۱۶
پیمانکاران در قراردادهای صنعت نفت بازنگری شد
الزامها و رویه های مدیریت بر اچ اس یی پیمانکاران در شرایط عمومی و اختصاصی قراردادهای همسان و غیر همسان صنعت نفت از سوی وزیر نفت بازنگری و درچارچوب سند راهنمای مدیریت بر اچ اس یی پیمانکاران تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ سیاوش درفشی، مدیر کل اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به این که مدیریت بر فعالیتهای اچ اس یی پیمانکاران در پروژه ها و تاسیسات صنعت نفت لازم و ضروری است، افزود: توسعه پروژه ها و اجرای طرحهای صنعت نفت با مدیریت صحیح، دقیق و اثربخش با هدف کاهش حوادث و خسارتها میسر می شود.

وی تصریح کرد: بخشی از فرآیند مدیریت اچ اس یی در صنعت نفت، مدیریت و نظارت بر عملکرد پیمانکاران از طراحی تا اجرا در قسمتهای خدمات، فنی، مهندسی و ساختمان است که با توجه به بالابودن ریسک و ضعف اجرایی در این قسمتها مدیریت بر اچ اس یی پیمانکاران برای کاهش رخداد و حادثه حائز اهمیت است.

درفشی با بیان این که در رویکرد جدید اصول و رویه مدیریت اچ اس یی، عملکرد پیمانکاران در همه لایه ها به دقت بررسی می شود، اظهار کرد: مدیریت این حوزه از مرحله ارزیابی و انتخاب تا تنظیم قرارداد، اجرای پروژه ها و تسویه حساب با پیمانکاران اجرا می شود.

مدیرکل اچ اس یی شرکت ملی نفت ایران یادآور شد: با اجرای این طرحها و برنامه ها درصدد هستیم تا مدیریت ایمنی را درکنار مدیریت اقتصادی در بخشهای مختلف با ضوابط و الزامهای قانونی در سطح وسیعی در صنعت نفت اجرا کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به این که چارچوب و ماموریت جدید مدیریت بر اچ اس یی همسو با بهبود، اصلاح شرایط و اصل توسعه پایدار و حفظ سرمایه ملی است، اظهارکرد: اقدامات پیشگیرانه و اطمینان از حل بحرانهای آینده بویژه در زمینه های ایمنی، بهداشت و سلامت از راهبردهای مهم این سند است.

وی با تاکید بر این که این سند سبب تقویت مدیریت بر اچ اس یی در همه قراردادهای همسان و غیر همسان در شرایط عمومی و اختصاصی صنعت نفت می شود، اعلام کرد: انتظار داریم با این تغییرات و رویکرد جدید شاهد تحول در کاهش خطرات و حوادث صنعت نفت باشیم.

درفشی، افزایش نظارت، جریمه پیمانکاران در صورت اجرا نکردن اچ اس یی، ضمانت اجرای قوانین، بازنگری قوانین جدید برای افزایش ایمنی و نظارت اچ اس یی در همه مراحل قرارداد را از مهمترین موارد برای اجرای صحیح و مطلوب این سند برشمرد.  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز