وزیر نفت:

انتقال گاز به اروپا بصورت ال ان جی خواهد بود

۱۳۹۵/۰۵/۲۹ - ۱۲:۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۴۷۷۴۹
انتقال گاز به اروپا بصورت ال ان جی خواهد بود
وزیر نفت درباره برنامه وزارت نفت برای صادرات گاز به اروپا گفت: در انتقال گاز به اروپا بیشتر بر روی صادرات گاز بصورت ال ان جی تمرکز می شود.
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بیژن زنگنه درباره انتقال گاز به اروپا  گفت: صادرات گاز بصورت ال ان جی تمرکز شده و برنامه ریزیها در این راستا انجام خواهد شد.
 
وی درباره تدابیر وزارت نفت برای تامین خوراک پتروشیمیها اظهار کرد: مهم ترین مسئله برای تامین خوراک پتروشیمیها و حمایت از صنایع پایین دستی پتروشیمی این است که تولیدکنندگان برای فروش محصول به صنایع داخلی باید مالیات پرداخت کنند، اما در صادرات، مالیاتی به آنها تعلق نمی گیرد و هم اکنون صادرات، مالیات نداشته و آنچه که به صنایع داخلی فروخته می شود، مالیات دارد.
 
وزیر نفت تصریح کرد: به دلیل پرداخت مالیات تولیدکنندگان خوراک در فروش به داخلیها، شرکتهای تولیدکننده مایل نیستند خوراک را به پتروشیمیهای داخلی بفروشند، به طور مثال اگر ١٠٠ میلیارد تومان سود کسب کند، با صادرات مبلغی از سود آنها کسر نمی شود، اما در فعالیت با داخلیها باید مالیات بپردازند، بنابراین مایل نبوده خوراک به داخلیها بفروشند و اقدام به صادرات می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز