حسن نوروزی در گفت و گو با برنا:

پرونده‌های ارجاعی به قوه قضائیه بعد از ۵ سال اعلام نظر می‌شود

۱۳۹۵/۰۵/۳۰ - ۰۸:۳۸:۱۳
کد خبر: ۴۴۷۹۳۴
عضو کمیسیون اصل 90 گفت: پرونده های ارجاعی به قوه قضائیه بعد از 5 سال اعلام نظر می شود که ارزشی ندارد.

«حسن نوروزی» عضو کمیسیون اصل 90 در خصوص تاخیر در رسیدگی به پرونده های این کمیسیون به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت:  متاسفانه ما در این زمینه مشکلاتی داریم. برای اینکه پرونده ها به نتیجه برسد لازم است در کمیسیون و مشاورین، علاوه بر رئیس کمیسیون همه نقش داشته باشند. در این راستا حتی لازم است یک شورای گزینشی مستشاران را در کمیسیون اصل 90 انتخاب کنیم و نباید همه چیز دست یک نفر باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده های قبلی مختومه شده است، گفت: امروز روند این گونه است که ما در مورد پرونده ای تحقیقات لازم را انجام و آن را به قوه قضائیه ارجاع می دهیم، اما آنجا پرونده در سیکل عادی قرار داده می شود  و بعد از پنج سال اعلام نظر می کنند. در چنین شرایطی طبیعی است که این پرونده ارزش ندارد.

حسن نوروزی تاکید کرد: ما باید وضعیت کمیسیون را هم از نظر آئین نامه تغییر دهیم و هم اینکه قانونی بنویسیم تا بر اساس آن چنانچه پرونده ای از تحقیق و تفحص مجلس یا کمیسیون اصل 90 و یا دادستان دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت این پرونده به کجا ارجاع شود و حتی یک شعبه خاص برای آن در نظر گرفته شود تا نظر دادستان در آن اعمال شود.

وی در پایان اظهار داشت: امروز متاسفانه پرونده از کمیسیون اصل 90 به قوه قضائیه می رود و آنجا دوباره از اول مورد بررسی قرار می گیرد، درحالی که آنچه ما به قوه قضائیه می فرستیم باید به عنوان کیفر خواست تلقی شود و بلافاصله قاضی ورود پیدا کرده و رای صادر کند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز