وزیر دفاع خطاب به لاریجانی:

آنچه گفتم تضعیف شان وجایگاه مجلس نبود

۱۳۹۵/۰۶/۰۳ - ۰۸:۱۰:۴۸
کد خبر: ۴۴۹۹۸۷
آنچه گفتم تضعیف شان وجایگاه مجلس نبود
نامه وزیر دفاع خطاب به علی لاریجانی در صحن علنی مجلس قرائت شد.

به گزارش خبرنگارپارلمانی خبرگزاری برنا، بعد از تذکر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به وزیر دفاع در خصوص اظهاراتش، امروز وزیر دفاع پاسخی را در قالب نامه خطاب به رئیس مجلس ارائه کرد که در صحن علنی قرائت شد.

دراین نامه آمده است:

پیرو تذکر و اظهارنظر جنابعالی در جلسه دوم شهریورماه مجلس شورای اسلامی در رابطه با انعکاس نظر اینجانب در مورد کمک به اقدام مشترک ایران – روسیه برای پشتیبانی از جبهه مقاومت در سوریه جهت مقابله با جریانات تروریستی – تکفیری که به نیابت از مثلث آمریکا، عربستان و صهیونیست ها منطقه را ناامن و بی ثبات کرده و دامنه و گستره اقدامات آن ها امنیت جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی در این نامه افزود: شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی در قانون اساسی، مواضع و دیدگاه های حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب برای ملت ما شناخته شده و در تاریخ حیات جمهوری اسلامی ایران به عینیت رسیده است.

وزیر دفاع در ادامه این نامه یادآور شد: نمایندگان مجلس، وفق قانون اساسی می توانند از مسایل کشور مطلع شده و در جریان امور قرار گیرند و بحمدالله در دوره مسئولیت اینجانب تعامل و همکاری همه جانبه با مجلس و نمایندگان در بالاترین سطح قرار دارد.

وی در پایان تاکید کرد: ضمن ابراز تاسف از سوءتفاهم ایجاد شده تصریح می گردد آنچه من گفتم به هیچ عنوان تضعیف شان و جایگاه مجلس و یا نمایندگان نبوده و بلکه منظور این بود که اتخاذ چنین تصمیمی نیاز به تصویب مجلس ندارد.

لاریجانی بعد از قرائت نامه بیان کرد: از این که سردار دهقان وزیر دفاع این موضوع را با سرعت بررسی و اظهار نظر کردند، تشکر می کنیم.

وی افزود: با توجه به سوابق انقلابی سردار دهقان، انتظار از ایشان نیز همین بود که سوءتفاهم را برطرف کند.

گفتنی است، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شنبه هفته جاری در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری  درباره اعتراض نمایندگان مجلس و اینکه حضور هواپیماهای روسی در ایران باید در مجلس بررسی شود، گفت: این موضوع ربطی به مجلس ندارد. این کار تصمیم نظام در جهت مقابله با داعش و تروریستها در سوریه بوده است.

در همین راستا علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه علنی روز یکشنبه اعلام کرد که لازم است به وزیر دفاع تذکر دهم زیرا که نسبت به مجلس درست حرف نزدند و باید ادب حکمرانی را در این مسائل رعایت می کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز