وزیر دفاع:

دولت به دنبال ایجاد بستری امن برای زندگی مردم است/امروز در عرصه منطقه‌ای و جهانی قادر به ورود به بحث مدیریت بحران هستیم

۱۳۹۵/۰۶/۰۵ - ۱۴:۲۲:۵۳
کد خبر: ۴۵۰۹۸۸
دولت به دنبال ایجاد بستری امن برای زندگی مردم است/امروز در عرصه منطقه‌ای و جهانی قادر به ورود به بحث مدیریت بحران هستیم
وزیر کشور در خطبه های پیش از نماز جمعه استان اصفهان گفت: یکی از وظایف دولت تلاش برای بستری امن برای زندگی مردم است و همچنین ساخت کشوری که همراه با رفاه باشد تا مردم بتوانند در چنین بستری زندگی خوبی را داشته باشند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ سردار حسین دهقان، در خطبه های پیش از نماز جمعه اصفهان با اشاره به هفته دولت اظهار کرد: این هفته فرصتی است تا دولتمردان مجموعه اقدامات خود را به سمع و نظر مردم برسانند؛ چراکه دولتمردان انگیزه و پشتوانه خود را در اعتماد و حمایت مردم می دانند و به اعتماد مردم اعتقاد دارند.

وی از پیوستگی بین مردم و رهبر انقلاب به عنوان یک پشتوانه نظام نام برد و افزود: همه این موارد انگیزه  ایجاد  و حالت مراقبه مستمر را به دولت القاء می‌کند و وظیفه دولت این است که مدام از این انگیزه و حالت مراقبه حمایت کنند و آنچه رخ می دهد در راستای عمل به خواسته های مردم باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: یکی از وظایف دولت تلاش برای بستری امن برای زندگی مردم است و همچنین ساخت کشوری که همراه با رفاه باشد تا مردم بتوانند در چنین بستری زندگی خوبی را داشته باشند، این اتفاق همواره از ابتدای انقلاب تاکنون توسط همه دولت ها مدنظر بوده است.

دهقان ادامه داد: کشور ما یگانه کشوری است که از ثبات و امنیت کامل بهره مند است و هیچ کشوری را در منطقه و خارج از منطقه نداریم که دچار آشوب و بی نظمی نباشد یا نگران آشوب و بی نظمی در کشورش نباشد.آمریکا، صهیونیست و کشورهای مرتجع عربی همواره سعی کرده اند کشورهای منطقه را بی ثبات و امنیت آنها را متزلزل نشان دهند.

وی اضافه کرد: امروز در آمریکا، اروپا ، آسیا و آفریقا همه نگران فجایع انسانی سوریه، عراق، یمن و شمال آفریقا هستند و یگانه کشوری که با همه توان و اعتقاد وارد مبارزه با جریان تروریست آشوب گر شده است، دولت ماست.

دهقان خاطرنشان کرد: ورود به این عرصه برای حمایت از جریان مقاومت و حمایت از اسلام بوده و در ادامه حفظ و ثبات جهان و استقرار صلح را برای ملت ها به ارمغان دارد که این حرکت توسط کشور ما که از مکتب اسلام که صلح و آرامش و رفاه را آموخته، نشات می گیرد.

وزیر دفاع ادامه داد: این کشور از امنیت کامل بهره مند است که حضور مردم دشمن شناس که همواره به هنگام و درست وارد عمل شده اند،  همچنین برخورداری از  رهبری بصیر، در کنار دولت باعث شده  مسیر را درست رفته و حرکت خوبی داشته باشیم.

دهقان تاکید کرد: در این وضعیت به طور طبیعی آنچه که بایستی داشته باشیم ،کارآمدی است که همه ارکان نظام باید در جهت افزودن بر قدرت قدم بردارند و مطمئن باشند که این نظام از عناصر قدرت بهره مند است و اگر همه ارکان نظام در یک جهت باشند، قطعاً کشور از یک ثبات و امنیت بالایی برخوردار خواهد بود و یک سرمایه گذاری واقعی است.

وی تاکید کرد: لازمه وجود امنیت و صلح، شرایطی است که باید در ذیل آن وجود داشته باشد که خوشبختانه ما از آن بهره مند هستیم و پس از انقلاب تاکنون نیز همه تلاش کردند که چنین شرایطی وجود داشته باشد و امروز در آرامش کامل به سر ببریم.

وزیر دفاع ادامه داد: انسجام، پذیرش اطلاعت از رهبری و جهت گیری واحد موجب شده تا در مسیر توسعه و ترقی قرار بگیریم و در حوزه های اقتصادی، نظامی و سایر زمینه های قدرت ساز گام های بلندی برداریم. امروز ایران یک کشور عزیز، قدرتمند دارای برنامه، استحکام رای و برخوردار از صلح و ثبات امنیت است.

دهقان تصریح کرد: امروز در عرصه منطقه‌ای و  جهانی قادر به ورود به بحث مدیریت بحران هستیم و دنیا ایران را به عنوان عنصری موثر در امنیت و صلح جهانی می شناسد و به آن اعتراف کرده است. البته اگر انسجام و رهبری حکیمانه حضرت آیت الله خامنه‌ای  نبود و اگر تحلیل درستی نبود و اقدامات جدی صورت نمی گرفت دارای چنین جایگاهی نبودیم.

وی اضافه کرد: نیروهای مسلح از نظم، انسجام، سازمان، آموزش و ارتباطات و فرماندهی عالی برخورداند و قادر به مقابله با هر تهدید منطقه ای و فرامنطقه ای هستند.این نیرو تحت فرمان رهبری کارآمدترین نیروی مسلح منطقه بوده و در مقابل تهدیدات دریایی، هوایی و زمینی می تواند بایستد یعنی اولاً پیشگیری و ثانیاً دفع و از بین بردن را به کار بگیرد.

وزیر دفاع تصریح کرد: صنایع دفاعی ما در هر سه زمینه هوایی، زمینی و آبی  قادر است نیازهای دفاعی کشور را تامین کند.

دهقان اظهار کرد: دشمنان ما به دنبال تجهیزات کلاسیک اما ما به دنبال تجهیزات جنگ نامتقارن بوده و براین اساس امکانات ما، آزمایش ها و رزمایش ها به طوری طراحی شده که توان قدرتمندترین مقابله ها را داشته باشیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال عناصر قدرت آفرین برتر ساز هستیم. ما تمرکز خود را بر سیستم های پدافندی گذاشته‌ایم وسلاح های بومی در اختیار داریم. آسیب اصلی ما جنگ الکترونیک است که با  سیستم های چندگانه، در خصوص این آسیب  نیز توانسته ایم پیش بینی‌های لازم را  ایجاد کنیم.

وی در خصوص سامانه اس 300 اظهار کرد: اگر ما اس 300 را گرفتیم،‌ می خواستیم نشان دهیم که اگر با کسی قرارداد می بندیم تا آخر هستیم و بار دیگر نشان دادیم که روش معامله با ما باید چگونه باشد.ما نیاز به اس 300 نداریم فقط با ورود اس 300 میخواستیم ثبات را برگردانیم و  بگوییم نمی شود با سخنان نتانیاهو و یا برخی اعراب، که بگویند نکنید ما هم کاری انجام ندهیم خیر این طور نیست. اصل ما پایدار بودن بر قرارداد است.

وی به  رونمایی یاور 373 اشاره کرد و گفت: این سامانه همان قابلیت ها را دارد و امروز موشک هایی در اختیار ملت ماست که هم به شکل بالستیک و هم به شکل کروز هستند تا دشمنان جرات نکنند بر علیه ما کاری انجا دهند.

وی خاطر نشان کرد: مجموعه صنایع دفاعی مجموعه‌ای یک پارچه و در هم تنیده است و تبدیل به یک ظرفیت فوق العاده شده است و با تمرکز و تلاش قادر هستیم در ظرفیت های تولیدی و صنعتی پاسخگوی نیاز کشور باشیم.

 

نظر شما