وکیل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با برنا مطرح کرد؛

مرتضوی نهم شهریور در دادگاه/ قرار کفالت برای وکیل تامین اجتماعی/ خرید نفت بابک زنجانی با چک بی‌محل مرتضوی

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۰۹:۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۵۱۷۴۳
مرتضوی نهم شهریور در دادگاه/ قرار کفالت برای وکیل تامین اجتماعی/ خرید نفت بابک زنجانی با چک بی‌محل مرتضوی
وکیل سازمان تامین اجتماعی در گفت‌وگو با برنا به تشریح آخرین وضعیت پرونده شکایت این سازمان از سعید مرتضوی پرداخت.

مجتبی نظری  وکیل سازمان تامین اجتماعی درباره آخرین وضعیت  روند بررسی و پیگیری پرونده شکایت این سازمان از سعید مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: پرونده تامین اجتماعی قرار است در شعبه 22 تجدید نظر مورد بررسی قرار گیرد که دارای دو بخش است واین دادگاه  نهم و دهم شهریور برگزار می شود.  

وی ادامه داد: بخش نخست رسیدگی در دادگاه تجدید نظر مربوط  به پرونده کهریزک است که مرتضوی  در آن محکوم به یکسال حبس شد، اما این پرونده از دیوان کشور برگشت. دلیل  دیوان برای بازگشت پرونده، وجود قوانین جدید رسیدگی در صلاحیت دادگاه تایید نظر بود،  که آن را به یک هیات سه نفره ارجاع دادند و  کارشناسان پس از بررسی اظهار نظرهایی را انجام دادند که به ما هم ابلاغ شد و در این دوره از دادگاه نیز مورد بررسی و رسیدگی قرار خواهد گرفت.

 نظری به  روند رسیدگی پرونده مالی مرتضوی اشاره کرد و گفت: پرونده دیگری که مورد بررسی قرار خواهد گرفت پرونده مالی مرتضوی است که  در تاریخ 14 شهریور ماه دادگاهی به منظور رسیدگی به این موضوع تشکیل خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا روند رسیدگی به این پرونده کند پیش می رود، عنوان کرد: این طریق دادرسی  مورد انتقاد ما نیز هست، انتظار داریم  با توجه به حساسیتی که این پرونده دارد روند پیگیری سریع‌تر اتفاق بیفتد زیرا اگر این روند آهسته ادامه پیدا کند ممکن است مشمول مرور زمان شود.

وی ادامه داد: متاسفانه ما چاره ای جز تحمل این جریان نداریم و باید صبر پیشه کنیم.

وکیل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده کهریزک در جریان رسیدگی این دوره از دادگاه ها وجود دارد یا خیر گفت: بله پرونده کهریزک نیز در شعبه 22 تجدید نظر مورد تجدید نظر خواهی مجدد در همان تاریخ های نهم و دهم قرار خواهد گرفت.

مرتضوی طلبکار شد

مجتبی نظری وکیل تامین اجتماعی درباره شکایت مرتضوی از او به جرم نشر اکاذیب گفت: سال گذشته  شعبه 15 بازپرسی  من را بابت شکایت سعید مرتضوی به اتهام نشر اکاذیب احضار کرد، که در همانجا اعلام کردم به عنوان وکیل سازمان تامین اجتماعی صحبت کرده ام و هیچ خصومت و یا دشمنی با شخص سعید مرتضوی ندارم.

وی تاکید کرد: قرار نیست به جای موکلم من مورد بازپرسی قرار بگیرم، مضاف بر اینکه در بیان ماجرا حسن نیت وجود داشت. ما در واقع به دنبال مجلس و کمیته حقیقت یابی که در مورد سعید مرتضوی تشکیل شد قدم برداشتیم و کارخلاف واقع انجام ندادیم.

مجتبی نظری همچنین درباره حکم صادره از سوی بازپرسی گفت: قرار کفالت صادر شد که آن را نپذیرفتم، من وکیل دادگستری هستم و صحیح نیست کسی  برای من فیش حقوقی گرو بگذارد، البته نا گفته نماند خود مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی نیز پیگری پرونده بودند.

وی تاکید کرد: تمامی این رفتارها و شکایات برای این است که نگذارند حق به حقدار برسد و قصد دارند ما را از صحنه خارج کنند.

 بده بستان مرتضوی و زنجانی

نظری درباره چک های بی محل سعید مرتضوی به بابک زنجانی داده بود اظهار داشت: مجموع این چک ها 6 میلیارد یورو است که با یک پنجم آن نفت خریداری شده و در دادگاهی که قرار است برگزار شود به این چک نیز پرداخت خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز