رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

دستگاه قضاییه با هرگونه فساد قاطعانه برخورد خواهد کرد

۱۳۹۵/۰۶/۰۷ - ۱۳:۴۱:۴۴
کد خبر: ۴۵۱۹۷۶
دستگاه قضاییه با هرگونه فساد قاطعانه برخورد خواهد کرد
رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: دستگاه قضایی بدون ذره ای اغماض با هرگونه فساد و افرادی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خائن به کارکنان و ظالم به مردم هستند، برخورد قاطع خواهد کرد.

به گزارش گروه قوه قضائیه خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین خطیب رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه در آیین تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی که به نام بزرگان، علما و شهیدان مزین است ‌در طول تاریخ همواره در معرض آماج تهدیدات و حملات دشمنان قسم خورده بوده و مردم و مسؤولان انقلابی آن در تمامی لحظات و شرایط سخت و بحرانی حامی و پشتیبان ولی فقیه و انقلاب و ارزش های آن بوده و با توطئه های نرم و سخت آن مقابله و ایستادگی کرده‌اند.

خطیب در ادامه از اصفهان به عنوان شهری درخشنده در تاریخ شیعه یاد کرد و گفت: اصفهان شهری است که در مکتب اسلام و شیعه و شکل گیری نهضتی که مقدمه نهضت و قیام آسمانی حضرت ولی عصر(عج) است نقشی مهم، درخشنده و اثرگذار داشته است و خدمت در این شهر و به مردم آن از افتخارات محسوب می شود.

وی اقامه عدل در دادگستری را از وظایف و افتخارات دانست و خاطرنشان کرد: احقاق حقوق عامه و اجرای عدالت از عبادات بزرگی است که توفیق اجرای آن به شماها اعطا شده است و با تمام قوا و بهره مندی حداکثری از ظرفیتها و امکانات در تحقق این وظیفه خطیر تلاش خواهید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر اهمیت و توجه به امر اطلاع رسانی نسبت به خدمات دستگاه قضایی تصریح کرد: حفظ سلامت قوه قضاییه به عنوان یکی از اصلی ترین و اساسی ترین وظایف و از مهمترین منویات و انتظارات مقام معظم رهبری (مدظله) بوده که جز با همکاری و تعامل همه جانبه مسئولان، قضات و تمامی کارکنان این دستگاه و سازمان‌ها محقق نخواهد شد.

وی افزود: با احساس وظیفه و تکلیف فراگیر و همگانی در عین انجام وظیفه سازمانی با هوشیاری و حساسیت نسبت به پیرامون و آنچه در اطراف می گذرد، مانع از ورود هرگونه آسیب و آفت به این دستگاه شویم.

خطیب عوامل آسیب زای بیرونی را اصلی ترین تهدید برای دستگاه قضایی برشمرد و اعلام کرد: لازم است با نگاه ویژه سیستمی، سازمانی و جمعی از ورود افراد سودجو و فرصت‌طلب و کسانی که برای کسب منافع شخصی از هیچ اقدام و تخلفی فروگذار نمی نمایند به بدنه دستگاه جلوگیری کرد.

به اعتقاد رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه نیروی انسانی در دستگاه قضایی سرمایه اساسی و اصلی بوده و حفظ و صیانت از این سرمایه ارزشمند که برای جذب و ارتقای آن هزینه های سنگین مادی و معنوی صرف شده است مهمترین وظیفه حفاظت و اطلاعات است.

وی همچنین حصول قسمت بزرگی از سلامت در دستگاه قضایی را آمیخته با برخورد مناسب با مردم دانست و یادآور شد: حجم زیاد کار در دادگستری بر کسی پوشیده نیست اما با صبر و مدارا و توجیه و تذکر مکرر به نفس می توان زمینه ساز برخورد مناسب برآمده از آموزه های ارزشمند دینی با مراجعان شد.

خطیب در پایان به کارچاق کن‌ها و عوامل مخرب که به هر شکل قصد ضربه زدن و یا وارد آوردن آسیب را به دستگاه قضایی دارند هشدار داد: دستگاه قضایی بدون ذره ای اغماض با هرگونه فساد و افرادی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب خائن به کارکنان و ظالم به مردم هستند، برخورد قاطع خواهد کرد و با تمام قوا از حیثیت، آبرو و زحمات قضات و کارکنان شریف دفاع خواهد  کرد.

در پایان این مراسم رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه با اعطای حکم، حمید اسدی را به عنوان رئیس جدید ارشد حفاظت و اطلاعات دادگستری استان منصوب و از تلاشها و زحمات خالصانه سیدمحسن بنیمی تقدیر و برای ایشان آرزوی توفیق خدمت بیش از پیش کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز