با رأی موافق نمایندگان؛

لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل‌ونقل هوایی بین ایران و زیمبابوه تصویب شد

۱۳۹۵/۰۶/۱۰ - ۰۹:۴۹:۱۳
کد خبر: ۴۵۳۳۵۳
لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل‌ونقل هوایی بین ایران و زیمبابوه تصویب شد
نمایندگان مجلس، لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل‌ونقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت زیمبابوه را مورد تصویب قرار دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا؛ نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 10 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقتنامه دوجانبه حمل و نقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت زیمبابوه با 152 رأی موافق، بدون رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

در ماده واحده این لایحه آمده است: موافقتنامه دوجانبه حمل ونقل هوایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری زیمبابوه مشتمل بر یک مقدمه و 19 ماده و یک پیوست به شرح پیوست تصویب و اجازه تسلیم اسناد آن داده می‌شود.

در تبصره الحاقی یک آن آمده است: کلیه اصلاحات آتی موضوع ماده 14 موافقتنامه باید طبق اصول 77 و 125 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب شود.

در تبصره الحاقی 2 نیز آمده است: حل اختلاف از طریق داوری موضوع ماده 15 این موافقتنامه منوط به رعایت اصل 139 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.

بدری: اهمیت بهره‌گیری از حمل و نقل هوایی در افزایش حجم مبادلات کالا و مسافر

صدیف بدری در گزارشی از روند بررسی این موافقتنامه در کمیسیون متبوعش گفت: با عنایت به اهمیت بهره‌گیری از حمل و نقل هوایی در افزایش حجم مبادلات کالا و مسافر و با توجه به تاثیر آن در زمینه‌سازی رشد اقتصادی و نظر به ضرورت گسترش صنعت حمل و نقل از جمله خطوط هوایی خارج از کشور و بهره‌برداری از سرویس‌های هوایی منظم بین ایران و زیمبابوه و برای ارتقاء سطح روابط بین دو کشور است. ضمن اینکه جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه عضو کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی نیز هستند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز