سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس خبرداد:

جایگزینی مجازات اعدام تنها برای جرایم موادمخدر است

۱۳۹۵/۰۶/۱۳ - ۱۲:۴۳:۱۷
کد خبر: ۴۵۴۴۸۷
جایگزینی مجازات اعدام تنها برای جرایم موادمخدر است
نوروزی گفت: آنچه ما می‌توانیم به تعدیل و جایگزینی آن بپردازیم، مجازات های تعزیری است و حدالهی قابل نقض نیست.

حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم رباط‌کریم درباره  قرارگرفتن تبدیل حکم اعدام به مجازات‌های عمومی در دستور کار این کمیسیون  به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: رسانه ها خبر این تغییر را ناقص منتشر کرده اند و شامل همه احکام اعدام نمی شود.این جایگزینی تنها برای قوانین مجازات جرایم مواد مخدر است.

وی ادامه داد: در تقسیم بندی فروشندگان و حاملان مواد مخدر  دوگروه هستند، کسانی که سلاح سرد و گرم حمل می‌کنند و  مفسد فی‌الارض هستند که به طور قطع باید  اعدام شوند و کسانی که بدون پیشینه کیفری و برای بار نخست دستگیر شده‌اند، خلاف انصاف است که به همان شدت گروه اول  مجازات شده و برای آنها مجازات اعدام در نظر گرفته نمی‌شود.

نوروزی با بیان اینکه "بررسی برای جایگزینی در مجازات‌های حدی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد" اضافه کرد: ما در جایگاهی نیستیم که حکم خدا را بازنگری یا لغو کنیم. در قانون گذاری تنها منشاء ما حکم خداوند است و من تعجب می‌کنم چرا این خبر به شکل کامل و شفاف بیان نشده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی مجلس در خاتمه اظهار کرد: آنچه ما می‌توانیم به تعدیل و جایگزینی آن بپردازیم،  مجازات های تعزیری  است.  در حدود که برای مثال قصاص و اعدام وجود دارد به هیچ عنوان جایگزینی وجود نداشته و حد الهی هیچ گاه قابل نقض نیست.

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
0
اعدام را برای بار اول حمل مواد مخدر بردارید
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز