امین دلیری:

آمار کشف قاچاق در سال جاری دو و نیم برابر سال گذشته است

۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۱۳:۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۵۵۰۲۶
آمار کشف قاچاق در سال جاری دو و نیم برابر سال گذشته است
مدیر عامل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی گفت: کشف قاچاق کالا در سال جاری به 2 و نیم برابر سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، امین دلیری در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به مجوز صدور کالاهای متروکه مانده در انبار افزود: 137 دستگاه اتومبیل لوکس متروکه در انبارها داریم که بعد از تعیین تکلیف ، صادر خواهیم کرد.

وی گفت: چند سال پیش دولت مصوب کرد خودروهای تا 2500 سی سی در صورتی که مشکلی نداشته باشد در بازار داخل عرضه شود ولی خودروهای بالای 2500 سی سی؛ امحاء می شود یا به کشوری که از آن وارد شده است ، صادر می شود.
 
دلیری افزود: هیچ کدام از خودروهای قاچاق در داخل کشور شماره گذاری نمی شود.
 
وی درباره آمار کلی خودروهای قاچاق گفت: بیش از 340 دستگاه خودرو در انبارها داریم که 2 هزار و 500 سی سی نیست و مشکل فروش ندارد و در صورتی که سازمان استاندارد آنها را تایید کند در داخل کشور فروخته می شود.
 
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود : اگر خودروها مشکل گمرکی داشته باشد حتما مرجوع می شود.
 
دلیری گفت : پارسال ، پانزده و نیم میلیارد دلار حجم کالای قاچاق بوده که از این رقم 14 و نیم میلیارد دلار آن کالای به طور قاچاقی وارد شده و یک میلیارد دلار آن کالای قاچاق خارج شده از کشور است.
 
امین دلیری گفت : ارزش کشف اموال منقول در سال های 89  حدود 845 میلیارد ریال ؛ سال 90  حدود 1062 میلیارد ریال و سال 91  برابر 1362  میلیارد ریال تعیین شده است .
 
این آمار برای سال های  92  حدود 2417  میلیارد ریال ، سال  93  معادل 2490  میلیارد ریال و پارسال  2456  میلیارد ریال تعیین شده است.
 
وی ادامه داد : آمار کشف اموال غیر منقول برای سال های  89  حدود 172 میلیارد ریال ، سال 90 معادل 325  میلیارد ریال  و سال 91  هم 476  میلیارد ریال  تعیین شده است.
 
همچنین اموال غیرمنقول برای سال های  92 معادل 625  میلیارد ریال ؛ 93  برابر 756   میلیارد ریال و پارسال  1412  میلیارد ریال تعیین شده است .
 
دلیری درباره کل فروش اموال منقول و غیرمنقول در سال89  حدود 1017 میلیارد ریال ،   سال 90 برابر 1388  میلیارد ریال ، سال 91  معادل 1839  میلیارد ریال ، سال  92  برابر 3047  میلیارد ریال ، سال  93  حدود  3245  میلیارد ریال وپارسال 3868  میلیارد ریال بوده است.
 
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی کل فروش اموال منقول و غیرمنقول را در  5 ماهه اول سال  جاری1067  میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : این رقم نسبت به آمار مشابه پارسال 139  درصد رشد داشته است. این رقم در سال  94 نسبت به سال 93 فقط  36 درصد رشد داشت.
 
وی ادامه داد : کل فروش اموال تملیکی در سه سال گذشته 10 هزار و  835 میلیارد ریال بوده است که 141 درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه قبلی نشان می دهد.
 
دلیری درباره انبارهای سازمان اموال تملیکی گفت : 147 هزار و 115 متر مربع در تمام استان ها فضای انباری داریم و پارسال 13 هزار متر مربع به فضای ملکی خود اضافه کرده ایم.
 
وی درباره ارزش کالاهای انهدامی در پنج ماهه اول سال 95  هم گفت :  305  میلیارد ریال ارزش کالاهای انهدامی است که در پنج ماهه اول پارسال  106 میلیارد ریال بود.
 
دلیری درباره انهدام کالاهای قاچاق گفت : انهدام کالاهای قاچاق زمانی صورت می گیرد که حکم قطعی دریافت کرده باشیم و در حال حاضر احکام قضایی بسیار زودتر از گذشته به دست ما می رسد.
 
وی در خصوص انهدام کالاها از نظر گروه کالایی گفت : کالاهای فسادپذیر درجه 2 ، کالاهایی مانند مواد غذایی، نوشیدنی های نیروزا ، لوازم آرایشی و بهداشتی ،انواع داروها و اسباب بازی ها جزو اقلامی است که حتما ً منهدم می شود .
 
مدیرعامل اموال تملیکی گفت : کالاهای اعاده ای ، استردادی، انهدامی و فروشی در سال  94 که تعیین تکلیف شده به ارزش 35 هزار و 491 میلیارد ریال بوده است .
 
مدیر عامل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی گفت : کالاهای متروکه و کالاهایی که حکم قطعی آنها دریافت شده است در بورس کالا عرضه می شود.
 
امین دلیری افزود: برای شفاف سازی فروش ، اموال تملیکی را در بورس کالا عرضه خواهیم کرد و این کار را در سال جاری شروع کردیم و بعد از فراهم آوردن زیرساخت های لازم تفاهم نامه ای با بورس کالا امضاء می کنیم تا این کار سرعت بگیرد.
 
وی ادامه داد: در چندماه گذشته بخشی از کالاها در بورس کالا عرضه شد ولی افرادی که خودشان این کالاها را واردکرده بودند از دادگاه حکم اعاده دریافت کردند و آن کالاها را پس گرفتند.
 
دلیری در باره تعیین تکلیف اموال امیر منصور آریا گفت: 40 ملک در اختیار سازمان تبلیکی قرار گرفت که 23 پلاک ملکی به ارزش هزار و دویست و بیست و چهار میلیارد ریال به فروش رفته و هزار میلیارد ریال بابت 17 پلاک هنوز تعیین تکلیف نشده است.
 
وی ادامه داد: 4 هزار و سیصدو بیست میلیارد ریال قیمت اولیه کارشناسی شده برای فولاد خوزستان است که از از اموال امیر منصور آریا به شمار می  رود و هنوز تعیین تکلیف نشده است.
 
مدیرعامل سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی درباره اموال بابک زنجانی گفت:  تا امروز هیچ ملکی در اختیار ما از طرف بابک زنجانی قرار نگرفته است و چنانچه حکمی صادر شود  و اموالی در اختیار دولت قرار گیرد حتماً در سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز