افت ۲۳۷ واحدی شاخص کل بورس

۱۳۹۵/۰۶/۱۴ - ۱۳:۵۳:۲۵
کد خبر: ۴۵۵۰۵۸
افت ۲۳۷ واحدی شاخص کل بورس
شاخص کل بورس امروز نیز 237 واحد دیگر افت کرد و در جایگاه 76 هزار و 509 واحد قرار گرفت و انجام دادو ستد سهام در 42 هزار و 195 نوبت انجام شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، رکود بازار سرمایه همچنان بر تالار معاملات بورس سایه افکنده و همزمان با افت شاخص، شاهد کاهش ارزش و حجم معاملات هستیم به طوری که در جریان معاملات امروز، داد و ستد سهام در 42 هزار و 195 نوبت صورت گرفت.

براساس معاملات امروز 530 میلیون و 900 هزار سهم و حق تقدم به ارزش بیش از یک هزار و 251 میلیارد ریال خرید و فروش شد که حاکی از قرار داشتن بازار در وضعیت رکود دارد.

شاخص های اصلی بازار سرمایه نیز امروز قرمز پوش بودند به طوری که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) 84 واحد، شاخص کل (هم وزن) 57 واحد، شاخص قیمت (هم وزن) 45 واحد، شاخص آزاد شناور 285 واحد، شاخص بازار اول 237 واحد و شاخص بازار دوم 101 واحد کاهش یافت.

نمادهای شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، فولاد (فولاد مبارکه)، وغدیر (سرمایه گذاری غدیر)، شپنا (پالایش نفت اصفهان) و حکشتی (کشتیرانی جمهوری اسلامی) با تاثیر منفی، شاخص را پایین کشیدند، در مقابل درازک (دارویی رازک) و خساپا (سایپا) با تاثیر مثبت مانع افت بیشتر شاخص شدند.

بیشترین رشد قیمت نیز در معاملات امروز به دارویی رازک، کابل البرز، حق تقدم کابل البرز، حق تقدم داروسازی فارابی و سیمان بهبهان تعلق داشت.

حق تقدم صنایع لاستیکی سهند، حق تقدم بین المللی محصولات پارس، حق تقدم سرمایه گذاری مسکن، حق تقدم کشاورزی و دامپروری مگسال و حق تقدم توریستی و رفاهی آبادگران نیز با بیشترین کاهش قیمت روبرو شدند.

کارشناسان، کاهش شاخص را جزیی طبیعی از نوسان شاخص می دانند که در روزهای آینده با اصلاح بازار، دوباره در مسیر صعود قرار خواهد گرفت.

البته با توجه به وضعیت اقتصادی کلان، نباید انتظار رشد زیادی را برای بورس داشت و شاخص احتمال در محدوده کانال 78 هزار تا 75 هزار واحدی همچنان در نوسان خواهد بود.

شرایط فعلی بازار سبب شده تا سهامداران خرد با هدف نوسان گیری (سودهای اندک) به سوی تک نمادها و سهام شرکت های کوچک گرایش پیدا کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز