عبدالمهدی بخشنده خبر داد:

افزایش ۱۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی

۱۳۹۵/۰۶/۲۴ - ۱۲:۳۶:۴۸
کد خبر: ۴۵۷۰۱۹
افزایش ۱۲ درصدی صادرات محصولات کشاورزی
صادرات بخش کشاورزی در پنج ماه نخست امسال با 12 درصد افزایش وزنی نسبت به پارسال به بیش از دو میلیون و 86 هزار تن رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، عبدالمهدی بخشنده معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت : ارزش صادرات محصولات کشاورزی یک میلیارد و 928 میلیون دلار است.

وی افزود: این میزان صادرات معادل 4.16 درصد از کل وزن و 10.11 درصد از کل ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی در مدت یاد شده است.

بخشنده گفت: در این مدت،بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی به لحاظ وزنی مربوط به زیر بخش های زراعی با سهم 61.8 درصد، باغی 19.9 درصد و دام و طیور 16.7 درصد بوده است.

وی ادامه داد: به لحاظ ارزشی بیشترین میزان صادرات بخش کشاورزی کشور نیز به زیربخش باغی با 41.1 درصد، دام و طیور 28.3 درصد و زراعی با سهم 25.2 درصد تعلق دارد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت:در پنج ماه نخست امسال ،415 هزار تن محصولات باغی به ارزش 792 میلیون دلار،348 هزارتن محصولات دام و طیور به ارزش 546 میلیون دلار و یک میلیون و 289 هزار تن محصولات زراعی به ارزش 486 میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

بخشنده گفت: در این مدت 28 هزار و 570 تن محصولات شیلاتی به ارزش 81 میلیون و 410 هزار دلار از کشور صادر شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: پنج قلم عمده صادراتی به لحاظ ارزشی شامل پسته با پوست با 220 میلیون دلار، رب گوجه فرنگی با 78 میلیون دلار،مغز پسته 74 میلیون دلار،هندوانه 73 میلیون دلار و ماست 71 میلیون دلار بوده است.

وی پنج قلم عمده وارداتی محصولات کشاورزی را در این مدت به لحاظ وزنی شامل ذرت دامی، لوبیای سویا، سایر به صورت دانه به جز گندم دامی، کنجاله و سایر آخال های جامد از سویا و برنج نیمه سفید شده یا کامل سفید شده اعلا م کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز