امروز برگزار می شود؛

اولین نشست اتحادیه اروپا بدون انگلیس

۱۳۹۵/۰۶/۲۶ - ۱۱:۴۲:۵۷
کد خبر: ۴۵۷۶۳۲
اولین نشست اتحادیه اروپا بدون انگلیس
امروز اولین نشست اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس برگزار خواهد شد تا درمورد آینده این اتحادیه تصمیم گیری شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به دنبال تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا، سران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه امروز جمعه در نشستی غیررسمی در براتیسلاوا پایتخت اسلواکی گردهم خواهند آمد تا درباره آینده این اتحادیه بدون حضور انگلیس گفتگو کنند.

دونالد توسک، رئیس شورای اروپا دستور کار این نشست را ادامه اصلاحات در این اتحادیه در زمینه حفاظت از مرزهای کشورهای عضو، مبارزه با تروریسم و نیز مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی اعلام کرد.

توسک گفت:  سه چالش اصلی از جمله مهاجرت غیرقانونی، تروریسم و ترس از جهانی شدن پیش روی ما قرار دارد و توافق بر سر اولویت های اصلی و آنچه می توان در ارتباط با این اولویت ها در چند ماه آینده انجام داد  مواردی است که در نشست براتیسلاوا باید به آن پرداخته شود.

اروپا هم اکنون با بحران آوارگان دست و پنجه نرمی کند و صدها هزار آواره از خاورمیانه و شمال آفریقا برای فرار از فقر و خشونت راهی این قاره شده اند.

بنا بر اعلام آژانس حفاظت از مرزهای اروپا ، حدود 118 هزار نفر در هشت ماه نخست سال 2016 میلادی با عبور از دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند.

از این رو انتظار می رود مسئله آوارگان در دستور کار اصلی نشست براتیسلاوا قرار داشته باشد به ویژه آنکه کشورهایی همچون مجارستان با پیشنهاد کمیسیون اروپا درباره تعیین سهمیه برای کشورها برای پذیرش آوارگان مخالفند.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ روز سه شنبه خواستار تعلیق عضویت یا اخراج مجارستان از اتحادیه اروپا شد و بوداپست را متهم کرد که ارزش های اساسی اتحادیه اروپا را به چالش می کشد.

وی افزود: مقامات مجارستان آزادی رسانه ها و استقلال دستگاه قضایی را در این کشور نقض می کنند و همزمان مرزهای این کشور را به سوی آوارگان مسدود کرده اند؛ اقدامی که بر خلاف اصول و قواعد اتحادیه اروپاست.  

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک از مسکو ، به دنبال تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا ، اجلاس براتیسلاوا نخستین نشست سران اتحادیه اروپا بدون حضور انگلیس در 43 سال گذشته خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز