آیت‌الله موسوی اردبیلی:

دولت مردم را با حقوق شهروندی آشنا کند

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۲:۴۶:۴۰
کد خبر: ۴۵۸۰۵۲
دولت مردم را با حقوق شهروندی آشنا کند
استاد حوزه علمیه گفت: مردم باید حقوق شهروندی را به خوبی آموزش دیده و دولت وظیفه دارد به کمک سایر نهادهای فرهنگی، مردم را به حقوق خود آشنا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در دیدار الهام امین زاده، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار کرد: اسلام اهمیت زیادی به مسأله حقوق شهروندی و مردم داده که باید به آن توجه شود.

وی افزود: برخی از این حقوق، مرتبط با حقوق مردم نسبت به حکومت و مسؤولان و بخش دیگر در خصوص حقوق بین مردم است که اشخاص در هر دو بخش باید حقوق خود را دانسته و به آن پایبند باشند.

استاد حوزه علمیه گفت: مردم متأسفانه آشنایی چندانی با حقوق شهروندی نداشته و به همین دلیل، مشکلات بسیاری در عرصه‌های اجتماعی پیدا می‌کنند که راه حلی برای آن نمی‌یابند.

وی تصریح کرد: مردم باید در این زمینه به خوبی آموزش دیده و دولت وظیفه دارد به کمک سایر نهادهای فرهنگی، مردم را به حقوق خود آشنا کند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: تبلیغات تلویزیونی و هر از چند گاهی در رسانه‌های مجازی، نمی‌تواند تأثیر و نقش خاصی در اطلاع رسانی در حقوق شهروندی داشته باشد؛ این کار باید با آموزش‌های بنیادین انجام شده و در این زمینه از کارهای سطحی و بدون پایه خودداری کرد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه مردم مشکلاتی را تحمل می کنند که اگر با حقوق خود و دیگران آشنا باشند، نه خود دچار مشکل شده و نه دیگران را متضرر خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز