صالحی در گفت و گو با گاردین:

ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است

۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۴:۲۷:۰۶
کد خبر: ۴۵۸۱۳۰
ایران به تعهدات خود در برجام پایبند بوده است
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر این توافق همچنان به قوت خود باقی است، هر دو طرف باید به تعهدات خود عمل کنند، همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، ایران به تعهداتش پایبند بوده است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری در گفت و گو با گاردین گفت: کشورش به تعهدات خود براساس توافق تاریخی سال گذشته به طور کامل عمل کرده ولی غرب با گذشت هشت ماه از لغو رسمی تحریمها، به قولهایش عمل نکرده است.
 
صالحی گفت: اگر این توافق همچنان به قوت خود باقی است، هر دو طرف باید به تعهدات خود عمل کنند، همانطور که آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد، ایران به تعهداتش پایبند بوده است.
 
وی افزود: اکنون کاملا برای افکار عمومی مشخص شده است و این یک راز نیست که طرف دیگر، واقعا به قول هایش عمل نکرده است. قول داده شده بود تحریم ها لغو می شود، معاملات بانکی به حالت عادی در می آید، تجارت تسریع می شود و روابط اقتصادی بهبود می یابد.این موارد به میزانی که ما انتظار داشتیم،محقق نشده است.

معاون رئیس‌جمهوری ایران همچنین در مصاحبه نسبت به تبعات تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی طرف مقابل برای تغییر مفاد توافق هسته‌ای هم هشدار داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز