آیت الله مکارم شیرازی:

شیعه واقعی بودن باید در تمام فعالیت‌ها نمایان باشد/جامعه از اوصاف شیعه واقعی فاصله دارد

۱۳۹۵/۰۶/۲۹ - ۱۳:۲۰:۲۶
کد خبر: ۴۵۹۰۶۵
یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه شیعه بودن و آثار شیعه بودن در تمام فعالیت‌های ما نمایان باشد، گفت: اگر نگاهی به وضعیت جامعه داشته باشیم تصاویر مناسبی را شاهد نیستیم و باید بپرسیم که چرا از اوصاف شیعه واقعی فاصله گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد فرا رسیدن عید سعید غدیر خم را تبریک گفت و اظهار کرد: روایات متعددی در خصوص امام علی(ع) نقل شده است و آن حضرت دارای فضایل بسیار والایی است.

وی با اشاره به نزول آیه «ان الذین آمنوا و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریة» اظهار کرد: پس از نزول این آیه وقتی حضرت علی(ع) در حال وارد شدن بود یاران پیامبر ایشان را به عنوان بهترین مخلوق خدا بعد از پیامبر(ص) نامیدند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه کلمه خیرالبریه دارای معنای عامی است و انسان ها و فرشتگان را در بر می گیرد خاطرنشان کرد: همه شیعیان حضرت علی(ع) مشمول این کلمه هستند ولی باید شیعه واقعی باشند.

وی با اشاره به اینکه باید شیعه بودن و آثار شیعه بودن در تمام فعالیت‌های ما نمایان باشد تصریح کرد: امروز اگر نگاهی به وضعیت جامعه داشته باشیم تصاویر مناسبی را شاهد نیستیم و باید بپرسیم که چرا از اوصاف شیعه واقعی فاصله گرفته‌ایم.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: شیعیان باید از امام علی(ع) الگو گرفته و خود را با سیره ایشان هماهنگ کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز