رییس جمهوری در دیدار نخست وزیر عراق:

ایران از هیچ کمکی برای ثبات و امنیت کامل در عراق دریغ نمی‌کند

۱۳۹۵/۰۷/۰۱ - ۰۳:۴۹:۲۸
کد خبر: ۴۵۹۹۱۲
ایران از هیچ کمکی برای ثبات و امنیت کامل در عراق دریغ نمی‌کند
رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اهمیت برقراری ثبات و امنیت کامل در عراق، اظهار داشت: هدف اصلی حمایت تهران از دولت، ارتش و حشد الشعبی عراق، آزادسازی مردم از دست تروریسم داعش و پاکسازی کامل این کشور از وجود تروریست‌ها است و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نمی کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر چهارشنبه به وقت نیویورک و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه تهران امنیت و ثبات عراق را امنیت و ثبات خود می‌داند، گفت: ایران همواره و بویژه در فراز و نشیب‌های ماه‌های گذشته در کنار مردم و دولت عراق بوده و تا آخر به حمایت‌های خود از مردم عراق ادامه خواهد داد.

رییس‌ جمهوری در ادامه با ابراز خرسندی از توسعه روزافزون روابط دو کشور در همه زمینه‌ها بر تقویت همکاری‌های بانکی نیز تأکید کرد و گفت: اراده تهران، توسعه روابط همه جانبه با بغداد است.

دکتر روحانی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، از میزبانی بزرگ عراق در این ایام از زائرین حسینی قدردانی کرد و گفت: امیدوارم در آینده نزدیک دو طرف با لغو ویزا بتوانند رفت و آمد مردم خود را برای زیارت هموارتر کنند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در این دیدار روابط تهران - بغداد را استراتژیک و دارای منافع مشترک و منطقه ای دانست.

 وی با اشاره به همکاری ایران در عرصه مبارزه با تروریسم گفت: امروز هزاران نیروی مردمی علیه داعش در حال نبرد هستند و این گروه تروریستی تقریباً در مرحله آخر عمر خود در عراق قرار دارند و تلاش داریم به زودی راه را برای آزادی موصل تسهیل کنیم.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: هدف عراق از نبرد با تروریست‌ها تنها آزادی سرزمین نیست بلکه به دنبال آزادی مردم از دست تروریست‌ها هستیم و در این راستا تلاش داریم با همکاری‌ جامعه بین المللی مشکلات را کمتر کنیم.

العبادی در ادامه از برنامه‌ریزی برای تسهیل شرایط برای زایران عتبات عالیات خبر داد و گفت: به دنبال تسهیل امور و رسیدن به مرحله لغو ویزا در این زمینه هستیم.

 

نظر شما