الهه کولایی در گفت و گو با برنا:

روحانی گام‌های مناسبی جهت بهبود وضعیت صلح بین‌الملل برداشته است

۱۳۹۵/۰۷/۰۲ - ۱۱:۲۷:۱۰
کد خبر: ۴۶۰۳۳۴
روحانی گام‌های مناسبی جهت بهبود وضعیت صلح بین‌الملل برداشته است
نماینده پیشین مجلس گفت: آقای دکتر روحانی در راستای ایده جهان عاری از خشونت گام های مناسبی جهت بهبود، وضعیت صلح بین الملل برداشته اند تا بتوانند رقبای سرسخت جمهوری اسلامی ایران را خلع سلاح کنند.

الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح طلب درباره حضور رییس جمهوری در سازمان ملل متحد در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: دشمنان و رقبای کشور ما همواره تلاش کرده اند که تصویری هول انگیز، هراس آور و جنگ طلب از ایران و مردم آن به جهان ارائه دهند و در این زمینه تبلیغات و برنامه های وسیعی انجام داده اند تا بر اساس طرح پروژه ایران هراسی، بتوانند سیاست های خود را در این بخش اجرا و مانع  از تامین منافع مردم کشورمان  شوند. این اقدام در حالی است که تلاش جمهوری اسلامی ایران نه تنها برای تامین نیازهای اساسی و حقوق انسانی خود بوده، بلکه بدنبال بهبود و رفاه تمام مردم جهان بر پایه ارزش های دینی نیز بوده است.

وی اظهار داشت: در سال 1376 پس از اینکه رییس جمهوری دولت اصلاحات با به دست آوردن اکثر آرای مردم، قدرت را در دست گرفت با طرح نظریه گفت‌وگوی تمدن‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور یافت و در برابر جنگ طلبان و سلطه جویان، ایده ترویج و تقویت صلح را مطرح کرد تا مردم جهان در امنیت بتواند زندگی کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اضافه کرد: در آن زمان طرح گفت و گوی تمدن های رییس جمهوری اصلاحات به اتفاق آراء در سازمان ملل تصویب شد و جامعه جهانی از این ایده انسانی ما که ریشه در آرمان های دینی داشت، بهره مند شدند. البته پس از آن دوره بار دیگر جهان با چالش های جدی روبرو شد و آقای روحانی این بار تحت عنوان جهان عاری از خشونت مبتنی بر آموزه های دینی پیامبران و حاملان وحی در سازمان ملل حضور یافتند. آقای روحانی تاکید کردند که به رفتارهای خشونت آمیز در سطوح مختلف باید پایان داده شود و تمام ملت های جهان برای مبارزه با خشونت باید به پا خیزند.

نماینده پیشین مجلس بیان کرد: به نظرمن، تحقق جهان عاری از خشونت اتفاق دست نیافتنی است، چرا که ما بعد از طرح این ایده ارزشمند شاهد اختلافات در جهان و منطقه هستیم. بدون شک دست یابی به آرمان های متعالی نیازمند تلاش تمام کسانی است که بدون جنگ و خونریزی جهت تحقق آنها مبارزه کنند و البته جمهوری اسلامی در این منطقه پرغوغا همچنان منادی این ایده بشری بوده است.

کولایی در خصوص 4 سفر روحانی به نیویورک و ماحصل آن گفت: آقای دکتر روحانی در راستای ایده جهان عاری از خشونت گام های مناسبی جهت بهبود و وضعیت صلح بین الملل برداشته اند تا بتوانند رقبای سرسخت جمهوری اسلامی ایران را خلع سلاح کنند. مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید در این خصوص توافق برجام بوده که از ابتدا مشخص بود، اجرایی شدن آن با چالش های بسیاری رو به رو است و دست یابی به آن به راحتی امکان پذیر نیست، اما سیاست خارجی قوی آقای روحانی بود که توانست  راه را برای چانه زنی و توافق هسته ای هموار و زمینه ورود ایران به جهان بین الملل را بگشاید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز