معاون پارلمانی رئیس جمهوری:

قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص به زودی ابلاغ می‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۰۳ - ۱۲:۵۴:۵۴
کد خبر: ۴۶۰۷۶۶
قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص به زودی ابلاغ می‌شود
حسینعلی امیری با بیان اینکه قانون کاهش ساعت کار بانوان در شهریور ماه امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است، گفت: به زودی این قانون از سوی رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری، حسینعلی امیری اضافه کرد: این مصوبه به صورت لایحه از سوی دولت به مجلس تقدیم و فرآیند تصویب آن نهایی شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص به زودی توسط ریاست محترم جمهوری ابلاغ و اجرایی خواهد شد.

وی افزود که این لایحه در جلسه علنی روز سه شنبه دوم شهریور ماه 1395 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 17 شهریور ماه امسال به تایید شورای نگهبان رسید.

امیری تصریح کرد: این لایحه از مدت ها قبل مورد بررسی قرار گرفت و تنها مشکلی که در این زمینه وجود داشت مربوط به زنان شاغل در بخش های خصوصی بود که پس از بررسی موضوع از سوی شورای نگهبان برای این قشر نیز مشکل رفع شد.

طبق ماده واحده این لایحه، ساعات کار هفتگی بانوان شاغل اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی که موظف به چهل و چهار ساعت کار در هفته هستند، اما دارای معلولیت شدید یا فرزند زیر شش سال تمام یا همسر یا فرزند معلول شدید یا مبتلا به بیماری صعب العلاج می باشند و یا زنان سرپرست خانوار شاغل در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (222) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 1389.10.15 و بخش غیردولتی اعم از مشمولان قانون کار و قانون تأمین اجتماعی بنا به درخواست متقاضی و تأیید مراجع ذی ربط، سی و شش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل و چهار ساعت تعیین می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز