پیروز ایزدی در گفت و گو با برنا تاکید کرد؛

کاهش وزن انگلستان در صحنه بین‌المللی

۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۰:۲۰:۵۸
کد خبر: ۴۶۱۰۹۵
کاهش وزن انگلستان در صحنه بین‌المللی
انگلستان با جنجال های فراوان و با برگزاری رفراندوم خواهان جدایی از اتحادیه اروپا شد، همین خروج منجر به استعفای «دیوید کامرون» و جانشینی «ترزا می» شد، اما پس از این جا به جایی ظاهرا انگلستان علاقه ای به خروج زود هنگام از اتحادیه اروپا را ندارد و می‎خواهد تا آخرین دقایق در این اتحادیه حضور داشته باشد و امتیازاتی به دست آورد.

پیروز ایزدی کارشناس مسائل اروپا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا درباره تعلل انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا گفت: انگلیس می خواهد از فرصت باقی مانده استفاده کند تا بتواند با چانه زنی امتیازات بیشتری به دست آورد و قرار دادهایی را با اتحادیه اروپا منعقد کند.

وی در خصوص این امتیازت گفت: انگلستان با تعلل در خروج از اتحادیه اروپا بدنبال دستیابی به مناسبات تجاری، مباحث امنیتی دفاعی و مشارکت در بحث های اقتصادی است.

این کارشناس مسائل اروپا تاکید کرد: خروج انگلستان از اتحادیه اروپا باعث می شود که این کشور از لحاظ تجاری و اقتصادی نتواند مانند گذشته در عرصه بین المللی قدرت نمایی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خروج انگلستان از اتحادیه اروپا می تواند منجر به انزوای این کشور شود، گفت: قطعا این خروج می تواند از وزن انگلستان در صحنه بین المللی بکاهد و تا حدودی به اقتصاد و سیاست این کشور لطمه وارد کند که برای امپراطوری آن در گذشته بسیار سنگین خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز