برای اولین بار اتفاق افتاد؛

مناظره داغ ترامپ و کلینتون

۱۳۹۵/۰۷/۰۶ - ۰۸:۴۳:۱۹
کد خبر: ۴۶۱۹۹۵
مناظره داغ ترامپ و کلینتون
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در بخشی از مناظرۀ خود به بررسی توافق هسته ای میان ایران و گروه 1 + 5 پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در تمجید از توافق هسته ای گفت که دولت واشنگتن بدون شلیک حتی یک گلوله با ایران به توافق رسید.

وی گفت: باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، بدون شلیک یک گلوله توانست توافق هسته ای را با ایران امضا کند. او، همچنین، مدعی شد که ایران در آستانۀ ساخت بمب هسته ای بود و آمریکا با امضای توافقنامۀ هسته ای مانع دست یابی تهران به سلاح هسته ای شده است.

در سوی دیگر، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان، با انتقاد از توافق هسته ای، مدعی شد: توافقنامۀ هسته ای زمینۀ دست یابی ایران به سلاح هسته ای در 10 سال آینده را فراهم می کند و این کشور را به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد.

ترامپ، افزون بر این، مخالفت ایران با تجاوز عربستان سعودی به یمن را مداخله در امور کشورهای دیگر خواند و گفت که دولت اوباما به جای امضای توافقنامۀ هسته ای باید توافقنامه ای برای کاستن نفوذ ایران در یمن امضا می کرد.

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا افزود: آمریکا، به جای همه این کارها، پس از امضای توافقنامۀ هسته ای، 400 میلیون دلار به ایران تحویل داد.

ترامپ اظهار داشت: جلوی خروج شرکت ها و کارخونه ها از امریکا رو میگیرم. سکرتری کلینتون و سایر سیاستمداران باید سالها پیش این کار رو میکردن نه حالا که ما یه جنبش فراگیر تو کشور راه انداختیم.

کلینتون تصریح کرد:  ترامپ میخواد معافیت های مالیاتی وسیع برای کمپانی های پولدار وضع کنه، این راه رشد اقتصادی و پرکردن جیب گارگران امریکایی نیست.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز