حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد؛

تصمیم‌گیری درباره تعامل با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر عهده شورای مرکزی حزب است

۱۳۹۵/۰۷/۰۷ - ۱۰:۰۵:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۵۹۳
تصمیم‌گیری درباره تعامل با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بر عهده شورای مرکزی حزب است
دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردکه این حزب تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص چگونگی تعامل یا عدم‌تعامل با شورا شورای سیاست‌گذاری در هیچ‌یک از ارکان خود اتخاذ نکرده است.

به گزارش گروه احزاب و تشکل های خبرگزاری برنا؛ متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، لازم است در خصوص اظهارات و نظرات مطرح شده در رسانه‌ها از جانب برخی از شخصیت‌ها و واحدهای حزب اعتماد ملی، توضیحاتی را به آگاهی اعضای محترم این حزب و دیگر شهروندان عزیز برسانیم:

وجود نظرات متفاوت و متمایز در میان اعضای یک سازمان و نهاد سیاسی، نشان‌دهنده سرزندگی، پویایی، آزادی اندیشه و اندیشیدن در آن نهاد است که نتیجه آن تعامل و تصحیح آرا و تکامل و تعمیق فکری و ساختاری خواهد بود اما راهبرد اصلی مدیریت سیاسی حزب، بهره‌گیری از این تمایزات در جهت ارتقاء و تحکیم وحدت و انسجام درونی در راستای افزایش کارآمدی و اثربخشی حزب اعتمادملی به عنوان یکی از سرمایه‌های مهم سیاسی در کشور است، که حاصل تلاش‌ها و هزینه‌های هزاران نفری است که به امید بهبود شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور اقدام به تاسیس این حزب و تداوم فعالیت‌های آن کرده‌اند.

حزب اعتمادملی طی یک دهه فعالیت، علی‌رغم فضای سیاسی ناآرام در کشور و همه مشکلاتی که برای این حزب به‌وجود آمده، نه تنها توانسته است وحدت و انسجام درونی خود را حفظ نماید، بلکه با اتخاذ استراتژی وحدت بخشی، نقش موثری بر انسجام نیروها و گروه‌های اصلاح‌طلب داشته و دارد و کماکان بر تداوم این خط و مشی تاکید می‌نماید. زیرا یکی از مطالبات اساسی ما، تقویت و ارتقاء جایگاه و نقش احزاب و اثر بخشی فعالیت‌های حزبی در عرصه سیاسی کشور است که این امر جز با همبستگی و همکاری همه احزاب اصلاح‌طلب به وقوع نخواهد پیوست.

پیگیری خط و مشی تقویت احزاب از جانب حزب اعتمادملی موجب طرح مباحثی در خصوص سیاست‌ها، رفتارها و نهادهایی شده که به نوعی باعث پیامد منفی برای کارآمدی و نقش آفرینی احزاب می‌شوند. از آن جمله می‌توان به شکل‌گیری شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برای مدیریت انتخابات اشاره کرد.

طبیعی است که در این خصوص اعضای محترم اعتمادملی نظرات و تحلیل‌های متفاوتی داشته و اظهار نمایند  اما با توجه به سیاست‌ها و فعالیت‌های بانیان و حامیان این شورا برای اصلاح ساختار و نقش‌های آن، حزب اعتمادملی تاکنون هیچ‌گونه تصمیمی در خصوص چگونگی تعامل با این شورا را در هیچ‌یک از ارکان مسول خود اتخاذ نکرده است. تصمیم‌گیری در این باره بر عهده شورای مرکزی حزب است که نشست این شورا به زودی برگزار می‌شود.

بنابراین ضمن احترام ویژه برای تمامی اعضا و ارکان حزبی به عنوان سرمایه‌های گرانقدر این حزب، از آنجایی که براساس اساسنامه و آیین‌نامه‌های این حزب، مرجع صدور بیانیه‌ها دفتر سیاسی و فراتر از آن، شورای مرکزی است، از همه همراهان و ارکان حزب اعتمادملی انتظار می‌رود به عنوان شخص و رکن و نهاد این حزب تا تشکیل و برگزاری جلسه شورای مرکزی و تصمیم این شورا در مورد چگونگی تعامل با شورای سیاست‌گذاری اظهار نظری نداشته باشند.

در پایان، بار دیگر بر تداوم وحدت بین تمامی فعالان سیاسی معتقد به گفتمان اصلاح‌طلبی و تلاش برای رسیدن به تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در سال 1396 تاکید می‌نماییم.

به امید بهروزی هرچه بیشتر حیات سیاسی و اجتماعی کشور عزیزمان ایران.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز