وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در تهران؛

نشست تجاری تهران-برلین در اتاق ایران برگزار می‌شود

۱۳۹۵/۰۷/۱۰ - ۱۱:۳۵:۰۶
کد خبر: ۴۶۳۷۴۱
نشست تجاری تهران-برلین در اتاق ایران برگزار می‌شود
نشست تجاری ایران و آلمان به سرپرستی وزیر اقتصاد و انرژی کشور این کشور اروپایی روز دوشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، نشست تجاری ایران و آلمان روز (دوشنبه، ١٢ مهرماه) با حضور هیئت ١٠٠ نفره اقتصادی آلمان به سرپرستی زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی و معاون صدراعظم این کشور، برگزار می‌شود.

پس از این نشست، ملاقات‌ها و نشست‌های تخصصی نیز در محل اتاق ایران برگزار خواهد شد.

زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان که در تیرماه سال ٩٤ برای دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران در راس هیئتی متشکل از مدیران ارشد شرکت‌های معروف آلمانی به ایران سفر کرده بود در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر نفت گفته بود: امیدواریم آثار توافق جامع هسته‌ای میان تهران و کشورهای ١+٥ در عمل دیده شود.

گابریل در آن دیدار علاقه ٢ طرف برای بهبود روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی را از دلایل احیای فعالیت کمیسیون اقتصادی مشترک ایران و آلمان که از سال ٢٠٠١ میلادی شکل گرفته بود، برشمرده بود.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان عنوان کرده بود: آلمانی‌ها علاقه زیادی به ازسرگیری روابط اقتصادی با تهران دارند و ٢ طرف می‌توانند از طریق این کمیسیون مشترک همکاری‌های خود را گسترش دهند.

در همین حال، قرارداد همکاری میان گروه مپنا و شرکت آلمانی زیمنس در جریان سفر اردیبهشت ماه حمید چیت چیان، وزیر نیرو نیز به آلمان و دیدار با گابریل امضا شد.

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان قرار بود روزهای ١٣ و ١٤ اردیبهشت ماه امسال در نشست کمیسیون مشترک ‏اقتصادی ایران و آلمان شرکت کند، به دلیل کسالت، سفر خود را به تهران به تعویق انداخت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز