سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با برنا:

قراردادهای جدید نفتی اجرا خواهند شد/ خادمی برای ثبت در تاریخ امضا جمع می‌کند

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۱:۵۲:۳۸
کد خبر: ۴۶۴۸۰۹
قراردادهای جدید نفتی اجرا خواهند شد/ خادمی برای ثبت در تاریخ امضا جمع می‌کند
سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: امکان دارد طرح جدیدی در کمیسیون ارائه شود که البته، هنوز به کمیسیون اعلام نشده اما قاعده بر این است که طرح تصویب شده اجرا شود. دوستان اگر اعتراض داشتند در زمان مشخص می‌توانستند بیان کنند.

 اسدالله قره‌خوانی الوستانی سخنگوی کمیسیون انرژی و نماینده مردم علی‌آبادکتول درگفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا در رابطه با مسائل بررسی شده در جلسه روز گذشته این کمیسیون گفت: مباحث مختلفی از جمله گزارش جلسه مجمع بین المللی انرژی که وزیر نفت به همراه یک عضو از کمیسیون انرژی در آن حضور داشتند، بررسی شد.

وی افزود: با فرا رسیدن فصل پاییز و مشکلات هوا طرح و لایحه ای در خصوص پیشگیری از آلودگی هوا مورد بحث قرار گرفت، همچنین در این جلسه حقوق مدیران نیز بررسی شد. 

قره‌خوانی در پاسخ به این سوال که آیا طرح قراردادهای نفتی در کمیسیون مجدد مطرح شده است یا خیر گفت: قراردادهای نفتی در گذشته مورد بحث قرار گرفته و به عنوان یک موضوع تمام شده تلقی می‌شود و رییس مجلس نیز به دولت اعلام کرد این قراردادها با قوانین هیچ مغایرتی ندارند و می‌توانند با رعایت 15ماده مطرح شده اجرا شود. 

سخنگوی کمیسیون انرژی با اشاره به جمع کردن امضا به وسیله خادمی برای به جریان انداختن مجدد طرح IPC گفت: از ایشان سوال کردم که وقتی نامه شما نه در قالب طرح و لایحه و نه حتی پیشنهاد بیان شده است پس چه قصدی از این کار دارید؟ ایشان هیچ پاسخی نداشتند.

وی ادامه داد: آقای خادمی فقط برای اطلاع رسانی اینکار را انجام‌می‌دهند و قصد دارند پس از اجرای قراردادهای نفتی اعتراض‌نامه‌ای از کسانی که راضی به اجرای این قراردادها نبودند، موجود باشد.

قره‌خوانی گفت: گویا برای آقای خادمی بسیار مهم است که تاریخ، مخالفت ایشان را فراموش نکند. به او گفتم که طرح با نظر شما مخالفان سه بار اصلاح شده است. کافی نیست؟ ولی ایشان هیچ پاسخی نداشتند. حال ما منتظر انتشار امضاهای نمایندگان مخالفی که نامه آقای خادمی را امضا کرده اند هستیم، اما هنوز خبری نیست!

نماینده مردم علی‌آبادکتول در خاتمه با تاکید براینکه طرح قراردادهای نفتی تصویب شده و تغییر نخواهد کرد گفت: عده‌ای در مجلس عجیب سر شوخی دارند. امکان دارد طرح جدیدی در کمیسیون ارائه شود که البته، هنوز به کمیسیون اعلام نشده اما قاعده بر این است که طرح تصویب شده اجرا شود. دوستان اگر اعتراض داشتند در زمان مشخص می‌توانستند بیان کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز