محمدرضا تابش در گفت و گو با برنا:

اولویت اصلاح‌طلبان شورای شهر است/ حقایق با گزارش دیوان محاسبات روشن شد/ اجماع اصلاحات درباره ساختار شورای سیاست‌گذاری در آینده‌ای نزدیک

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۱۲:۲۵:۱۲
کد خبر: ۴۶۴۸۴۸
اولویت اصلاح‌طلبان شورای شهر است/ حقایق با گزارش دیوان محاسبات روشن شد/ اجماع اصلاحات درباره ساختار شورای سیاست‌گذاری در آینده‌ای نزدیک
نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در مورد بازنگری در ساختار شورای سیاست‌گذاری و فعالیت آن گفت: ما انتخاباتی با اهمیت شوراها و ریاست جمهوری در پیش داریم و از آنجایی که حضور اصلاح طلبان نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت‌تر خواهد بود، تصمیم گرفتیم در ساختارهای موجود، تجدید نظر کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص گزارش دیوان محاسبات در رابطه با حقوق های نامتعارف به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا گفت: گزارشی که توسط آقای عادل آذر در صحن مجلس قرائت شد، نشان داد هجمه هایی که در این زمینه به راه افتاد و اعتماد مردم نسبت به مسئولین را کاهش داد، با واقعیت فاصله بسیاری داشته است.

محمدرضا تابش ادامه داد: این گزارش موضوعات را به صورت فنی و کارشناسی بررسی کرده بود و این نکته مثبتی است که به جای سیاسی کردن مسائل به حل مشکلات پرداخته شود.

وی افزود: گزارش در مورد حقوق های نجومی به گزارش دیوان محاسبات ختم نخواهد شد و به دنبال، آن گزارش کمیسیون اصل 90 نیز روز سه شنبه در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

نماینده مردم اردکان خاطر نشان کرد: به طور کلی در جریان بررسی ها مشخص شد، فارغ از هیاهوها، انحرافات کم بود؛ هرچند همان مقدار هم جای تاسف داشت و از این منظر از محضر ملت عذرخواهی می کنیم  چراکه در نظام مبتنی بر قوانین دینی کوچکترین تخلف جایگاهی ندارد و قابل تحمل نیست.

 تابش تاکید کرد: مرحله بعد مرحله جبران خسارت است که طبق گزارش بخشی از وجوه دریافتی به خزانه وارد شده است و بخشی دیگر نیز در حال پیگیری است و نکته مهم تر موضوع بر طرف کردن خلاهای قانونی در این مسیر است که باید پیگیری شود.

نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در مورد بازنگری در ساختار شورای سیاست گذاری و فعالیت آن اظهار کرد: ما انتخاباتی با اهمیت شوراها و ریاست جمهوری در پیش داریم و از  آنجایی که حضور  اصلاح طلبان نسبت به  انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت تر خواهد بود، تصمیم گرفتیم در ساختارهای موجود، تجدید نظر کنیم.

محمدرضا تابش توضیح داد: برای بررسی جوانب نوع تغییرات و لزوم آن نیاز بود تا کارگروهی از اعضای مجرب و افرادی که مسئولیت برگزاری انتخابات را به عهده داشته اند، تشکیل شود و با اعضای شورای هماهنگی اصلاح طلبان و شورای سیاست‌گذاری صحبت کنند و نقطه نظرات را برای تعیین جایگاه این دوشورا و همچنین ادغام انها دریافت کنند و به یک تصمیم نهایی برسند.

نماینده مردم اردکان در مورد احتمال رسیدن به یک راهکار گفت: مسلما در هر مذاکره ای این احتمال وجود دارد که نتیجه ای حاصل نشود، بنابراین حتی اگر به هیچ اجماعی  دست پیدا نکنند باز مشکلی پدید نخواهد آمد و همان روال قبل پیگیری می شود.

وی با اشاره به لزوم حفظ وحدت و انسجام  گفت: توصیه ام به اصلاح طلبان این است که همه نظر حداکثری را بپذیرند و مخالفت نکنند، چرا که  کوچکترین مخالفت توسط جریان رقیب بولد خواهد شد و  این موضوع موجب می شود هجمه ای به اصلاح طلبان وارد شود که خوشایند نیست.

تابش همچنین بیان کرد: امروز اولویت اصلاح طلبان  انتخابات شوراها است  و در این مسیر با شیوه ها و الگوهای جدید گام برداشته می شود، لذا چنانچه تشکیلاتی در این راستا ایجاد شود این تشکیلات برای انتخابات ریاست جمهوری نیز فعالیت خواهد داشت.

وی در خصوص جمع‌بندی این جلسات گفت: جلسات بررسی مدتی است شروع شده و فکر می کنم تا یکی دو ماه آینده نیز به جمع‌بندی خواهند رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز