رییس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت‌وگو با برنا:

رنو در دوران تحریم وفاداری خود را به ایران ثابت کرد/ ایران تولیدکننده قطعات رنو در بازار خاورمیانه خواهد بود

۱۳۹۵/۰۷/۱۳ - ۰۸:۵۵:۳۴
کد خبر: ۴۶۴۹۹۵
رنو در دوران تحریم وفاداری خود را به ایران ثابت کرد/ ایران تولیدکننده قطعات رنو در بازار خاورمیانه خواهد بود
احتشام زاده گفت: برخلاف تمام انتقادهایی که این روزها به توافق بین ایران و رنو در صنعت خودروسازی وارد است، باید توجه کنیم که رنو تنها کارخانه ای بود که در زمان تحریم ایران را تنها نگذاشت و با وجود تحریم های یک‌ جانبه‌ و ظالمانه‌‍ای که ایران را در جامعه جهانی طرد کرده بود، از بازار ما حمایت کرد.

روز جمعه 9 مهر سال جاری، منصور معظمی رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و «تیری بلوره» قائم‌مقام مدیرعامل رنو با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و «کارلوس گون» مدیرعامل رنو توافقنامه‌ای جهت همکاری ایران و فرانسه در صنعت خودروسازی به امضا رساندند.

این همکاری مشترک شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه‌سازان داخلی است، همچنین توافق برای ساخت کارخانه تولیدی رنو در ایران با ظرفیت اولیه 150هزار دستگاه در سال انجام شد و 2 خودرو سیمبل و داستر جدید نخستین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به بازار عرضه خواهند شد. براساس این توافقنامه، رنو برای نخستین‌بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت، همچنین همکاری‌های کنونی رنو با 2 شریک خود سایپا و ایران‌خودرو در قالب «همکاری مشترک رنو پارس» نیز ادامه خواهد داشت.

در همین خصوص فرهاد احتشام زاده رییس انجمن وارد کنندگان خودرو در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا گفت: برخلاف تمام انتقادهایی که این روزها به توافق بین ایران و رنو در صنعت خودروسازی وارد است، باید توجه کنیم که رنو تنها کارخانه ای بود که در زمان تحریم ایران را تنها نگذاشت و با وجود تحریم های یک‌ جانبه‌ و ظالمانه‌‍ای که ایران را در جامعه جهانی طرد کرده بود، بازار ما را حمایت کرد و امروز که تحریم‌ها برداشته شده باید تفاوتی بین شرکت رنو و دیگر کشورها در ارتباط و تبادلات اقتصای لحاظ شود. رنو در سال گذشته فرایندی رو به رشد داشته و سهم بازارش چه در بخش واردات و چه بخش تولید، رو به افزایش بوده و این نشان دهنده استقبال عمومی از محصولات رنو در جهان است و ما باید دیر یا زود برای حضور قدرتمندتر رنو در جهان خود را آماده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ایران در چنین تبادلاتی علاوه بر دستاوردهای مالی، انتظار انتقال دانش فنی و تکنولوژی دارد گفت: ما در کنار سرمایه‌گذاری‌های خارجی، انتظار ایجاد بازار صادراتی را داریم و رنو در مذاکراتی که با ایران داشته، گفته حاضر است به تمام خواسته های ما توجه کند. با وجود تولید یک شرکت خارجی معتبر در داخل، تولیدکنندگان داخلی باید در رقابت با رنو بهتر از گذشته عمل کنند و سطح کیفیت خود را ارتقا داده و در نهایت این رقابت به نفع بازار داخلی و مصرف‌کنندگان ایرانی خواهد بود. می‌توان با استفاده از این رقابت از محصولات جدید در بازار داخلی بهره‌مند شد و در نهایت فروشنده ها و تولید کنندگان داخلی مجبور به تلاش بیشتر جهت تولید بهتر با قیمت مناسب‌تر می‌شوند.

احتشام زاده در خاتمه با اشاره به اینکه احداث کارخانه رنو در ایران هزینه واردات را از بین می‌برد، گفت: از دستاوردهای دیگری که با احداث کارخانه رنو در ایران کسب می‌شود انتقال دانش فنی و همچنین کارآفرینی برای نیروی متخصص داخل کشور است، همچنین رنو اعلام کرده است که ایران به عنوان تولیدکننده خاورمیانه برای این کارخانه معرفی شده و صادرات به بازارهای منطقه از طریق مرزهای ایران انجام خواهد شد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز