چیت چیان:

بانک‌های آلمانی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند

۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۲۰:۵۱:۴۹
کد خبر: ۴۶۵۰۸۶
بانک‌های آلمانی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند
وزیر نیرو گفت: زمینه های همکاری مشترک فراوانی در زمینه برق، انرژی های تجدیدپذیر و آب میان ایران و آلمان وجود دارد که باید با حضور شرکت های بخش خصوصی دو کشور فعال شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از وزارت نیرو، «حمید چیت چیان» عصر امروز (دوشنبه) در نشست مشترکی با « زیگمار گابریل » معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان در محل وزارت نیرو اظهار داشت: شرکت های ایرانی و آلمانی از قدیم با هم آشنا بوده و همکاری های وسیعی داشته اند و امید است این نشست ها بتواند زمینه تعمیق همکاری های مشترک میان دو کشور در زمینه های مختلف صنعت آب و برق باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه ایران فقط مصرف کننده محصولات خارجی نیست، ابراز امیدواری کرد که همکاری های دو کشور در زمینه انرژی، برق و آب نیز به صورت دو طرفه و بویژه همراه با انتقال فناوری و تامین منابع مالی پروژه ها باشد.

وزیر نیرو اضافه کرد: روابط بانکی آنطور که لازم است، میان دو کشور برقرار نشده و از دولت آلمان انتظار می رود برای برقراری ارتباط موثر میان دو طرف، هر چه زودتر به رفع این مساله کمک کند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی نگران آن است که در صورت رفع نشدن این مشکلات، نتواند همکاری موثر خود را با کشور آلمان ادامه دهد.

چیت چیان گفت: ایران اصرار بر پایه گذاری اقتصاد خود بر منابعی که کربن کمتری تولید می کنند، دارد و بر همین اساس، بحث سرمایه گذاری در انرژی های تجدیدپذیر می تواند زمینه مشترک خوبی برای همکاری دو کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: بطور قطع همکاری دو کشور در این زمینه می تواند زمینه ای مساعد برای کاهش گازهای گلخانه ای در جهان فراهم کند.

وزیر نیرو افزود: دو کشور می توانند در زمینه ساخت پست های توزیع برق، نیروگاه های زباله سوز و همچنین ساخت تصفیه خانه های فاضلاب، تهیه تصاویر ماهواره ای از منابع آب و هوشمند سازی و یکپارچه سازی شبکه های انتقال آب نیز با یکدیگر همکاری های گسترده ای داشته باشند.

معاون صدراعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان نیز در این نشست ضمن یادآوری فرصت به وجود آمده پس از برجام برای توسعه همکاری های مشترک تهران - برلین گفت: پس از توافق هسته ای زمینه های بسیار خوبی برای همکاری های مشترک میان دو کشور به وجود آمده و می دانیم مردم ایران منتظرند تا حاصل این توافق ها را به صورت محسوس در زندگی خود احساس کنند.

گابریل افزود: حضور نزدیک به 120 نفر نماینده از هیات های تجاری مختلف در این سفر، نشاندهنده علاقه زیاد آلمان به ایجاد همکاری های مشترک و عمیق با کشور ایران است.

معاون صدراعظم آلمان تصریح کرد: برخی بانک های آلمان برای سرمایه گذاری در ایران ابراز تمایل کرده اند و تلاش خواهد شد تا برای تسهیل روابط دو کشور، سرمایه گذاری این بانک ها در ایران را تضمین کنیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز