قشقاوی در قم:

اراده ایران لغو کامل ویزا با عراق در همه ایام سال به ویژه اربعین است

۱۳۹۵/۰۷/۱۷ - ۰۹:۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۶۶۶۸۷
اراده ایران لغو کامل ویزا با عراق در همه ایام سال به ویژه اربعین است
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با بیان اینکه اگر صدور ویزا به صورت متقابل با عراق لغو شود به نفع ما و برادران عراقی است، گفت: اراده جمهوری اسلامی لغو کامل ویزا در همه ایام سال به ویژه اربعین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حسن قشقاوی در مراسم عزاداری هیأت خادم الرضا قم با اشاره به فراز «اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد» در زیارت عاشورا بیان کرد: در این فراز زیارت عاشورا از خداوند می خواهیم که زندگی و مرگ ما را همانند حضرت محمد(ص) و آل خود قرار دهد.

وی بیان کرد: ائمه ما هیچگاه بیماری مزمن نداشته‌اند و همه ایشان در سلامت کامل جسمی قرار داشتند و از لحاظ روحی در وضعیت بسیار بالایی قرار داشتند.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه ائمه اطهار عمر کوتاهی داشته اند، اظهار کرد: ائمه اطهار زندگی هدفمند، حساب شده و با برنامه داشتند و زندگی ارزشی، زیربار ظلم نرفتن و در مقابل ناحق ایستادن و حمایت از مظلوم موجب شده است که ائمه ما عمر کوتاهی داشته اند.

قشقاوی با اشاره به اینکه چکیده حیات و زندگی با فضلیت در عاشورا خلاصه شده است، اضافه کرد: مجموعه ای از فضیلت های والا در عاشورا مشهود است.

وی گفت: فرجام مقطع عاشورا، ظهور حضرت حجت و خون خواهی امام حسین(ع) است و قیام امام زمان (عج) نیز در همین راستا است.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه فرجام عاشورا با ظهور امام زمان(عج) و شعار یالثارات حسین(ع) است، تصریح کرد: حضور در هیأت های مذهبی تجدید پیمان با ولایت و اعلام برائت از شرارت ها است.

وی گفت: در جهان اسلام شاهد وجود محبت اهل بیت در بین شیعه و سنی هستیم و حساب اقلیت‌های تکفیری و داعشی و لشکر خون خوار تروریست‌های داعش جداست.

قشقاوی ضرورت توجه به هشدارهای رهبری در خصوص شیعه انگلیسی را مورد توجه قرار داد و گفت: صبح جمعه در سراسر گیتی شاهد برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی بودیم که از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

وی به برگزاری راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی اشاره کرد و با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای لغو صدور ویزا تصریح کرد: سال گذشته سفر رسمی و کنسولی به بغداد داشتم. سه سال است به عراق اعلام کردیم که قائل به لغو ویزا هستیم.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه با اشاره به اینکه سالانه حدود دو میلیون زائر عراقی به قم، مشهد و دیگر شهرها می روند و حدود دو میلیون هم تعداد زائران ایرانی است که وارد عراق می شوند، گفت: مبلغ ویزا نیز برابر است و در صور ویزا نیز با برخی از مشکلات نظیر ویزاهای جعلی روبه رو هستیم.

وی با بیان اینکه اگر ویزا لغو شود به نفع ما و برادران عراقی است خاطرنشان کرد: اراده جمهوری اسلامی لغو کامل ویزا در همه ایام سال به ویژه اربعین است.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز