نمایش فیلم رستاخیز برای رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

هاشمی رفسنجانی: دولت موانع اکران عمومی رستاخیز را رفع کند

۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۶:۴۹:۴۸
کد خبر: ۴۶۷۶۳۹
هاشمی رفسنجانی: دولت موانع اکران عمومی رستاخیز را رفع کند
فیلم سینمایی رستاخیز، روایتگر وقایع و حماسه باشکوه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و عاشورای حسینی که پس از گذشت سال‌ها از زمان تولید، هنوز اجازه نمایش عمومی پیدا نکرده است، در ششمین روز از ایام ماه محرم، در محل دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور احمدرضا درویش، کارگردان و علی قائم مقامی، مدیر تولید، برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نمایش درآمد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، قبل از نمایش فیلم، آقایان درویش و قائم مقامی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیداری کوتاه و صمیمی داشتند.

کارگردان فیم رستاخیز در این دیدار، از نقش روشنگر، هنرشناسی و شخصیت دینی و فرهنگی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجلیل کرد.

وی با نقل خاطره‌ای از دیدار خود به اتفاق مرحوم زنده یاد سیف الله داد، کارگردان مطرح سینمای ایران با  هاشمی رفسنجانی در دوران ریاست جمهوری وی گفت: در آن ملاقات، با خصوصیات و روحیات باز، والا و ادیبانه جناب‌عالی در مواجهه با هنر و هنرمندان آشنا شدیم.

احمدرضا درویش خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی افزود: هنرمندان همواره از ارشادات و راهنمایی‌های شما در عرصه فرهنگ و هنر و مسائل دینی استفاده کرده‌اند و به همین دلیل نیز بسیار مایل بودیم فیلم رستاخیز در حضور جناب‌عالی به نمایش درآید.

وی همچنین گزارشی از فرایند چگونگی شروع به ساخت و تکمیل فیلم سینمایی رستاخیز را که نمایشگر بخشی از حماسه پرشور حسینی در کربلا و مصائب خاندان اهل بیت(ع) برای شیعیان و آزادگان در داخل و حتی خارج از کشور است، ارائه داد و گفت: متأسفیم که پس از گذشت سال‌ها، به رغم اخذ استفتائات و تأیید بسیاری از بزرگان و مراجع دینی، هنوز اکران عمومی فیلم مقدور نشده است.

وی نظر  هاشمی رفسنجانی در مورد این فیلم را جویا شد و درخواست کرد، وی ضمن اظهار نظر خود، نسبت به رفع موانع و مشکلات نمایش  آن برای عموم در داخل و خارج از کشور اقدام کند.

در این دیدار  هاشمی رفسنجانی، جاودانگی و ماندگاری آثار فاخر فرهنگی، هنری را امتیاز بزرگ این آثار نسبت به سایر اقدامات تبلیغی و فرهنگی در جامعه ذکر کرد و خطاب به  احمدرضا درویش، گفت: سوابق شما نشان می‌دهد که خالق آثار خوبی در عرصه هنر و فیلم‌سازی هستید.

وی با تأکید بر اینکه هنرمندان متعهد با روح لطیف و ظرافت‌های هنرمندانه خود، در خدمت رشد، ترویج و تعالی فرهنگ، ادب و تاریخ کشور هستند، افزود: باید هنرمندان دلسوز، همواره مورد حمایت و قدردانی قرار گیرند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهتمام هنرمندان به موضوعات تاریخی، دینی، فرهنگی و ادبی را مستلزم انگیزه، هزینه، شکیبایی و صبر مضاعف ذکر کرد.

وی پس از مشاهده فیلم رستاخیز گفت: این فیلم مشکل خاصی برای اکران عمومی نداشته و امیدوارم با تدبیر و راهنمایی‌های رئیس‌جمهور و درایت و قاطعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هر چه زودتر، موانع اکران عمومی آن در داخل و خارج از کشور رفع شود.

در پایان نمایش فیلم، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یک جلد نهج‌البلاغه نفیس به  احمدرضا درویش، خالق فیلم سینمایی رستاخیز اهدا کرد.

نظر شما