وزارت نیرو اعلام کرد؛

افزایش ۳۵ درصدی حجم آب خروجی از مخازن سدهای استان تهران

۱۳۹۵/۰۷/۱۹ - ۱۳:۴۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۹۵۹
افزایش ۳۵ درصدی حجم آب خروجی از مخازن سدهای استان تهران
از ابتدای امسال تا پایان هفته دوم سال آبی 96-95، حجم آب ورودی به سدهای تهران 9 درصد و حجم آب خروجی از این سدها 35 درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، وضعیت مخازن سدهای تهران از ابتدای سالجاری بیانگر افزایش 9 درصدی حجم آب ورودی به این سدها تا پایان هفته دوم سال آبی 96-95 است، این در حالی است که حجم آب خروجی از این سدها در همین بازه زمانی با افزایش 35 درصدی روبرو بوده است .

گزارش ها حاکی از این است در حال حاضر حجم کل مخازن پشت سدهای تهران برابر با 775 میلیون مترمکعب است که در مقایسه با سال گذشته 41 درصد رشد را نشان می دهد.

براساس این گزارش، بیشترین حجم آب موجود در بین سدهای تهران مربوط به سد طالقان با 303 میلیون مترمکعب آب است که در مقایسه با سال گذشته 59 درصد رشد را نشان می دهد.

این گزارش می افزاید، کمترین آب موجود در مخازن سدها نیز مربوط به سد لتیان با 67 میلیون مترمکعب آب است، که البته در مقایسه با سایر سدهای تهران با ثبت رقم رشد 88 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیشترین رشد را داشته است.

همچنین کمترین و بیشترین حجم آب ورودی به سدهای تهران به ترتیب مربوط به سد طالقان با 3 میلیون مترمکعب آب، و سد لتیان و ماملو هر کدام با 7 میلیون مترمکعب آب بوده است.

بیشترین و کمترین میزان خروجی آب نیز در همین بازه زمانی به ترتیب مربوط به سد لار با 21 میلیون مترمکعب آب و سد طالقان با 6 میلیون مترمکعب آب بوده است.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز