مسکو:

ایران بهانه آمریکا برای تضعیف چین و روسیه بود

۱۳۹۵/۰۷/۲۱ - ۱۲:۲۱:۲۸
کد خبر: ۴۶۸۳۳۴
ایران بهانه آمریکا برای تضعیف چین و روسیه بود
ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرد: مقابله با تهدیدهای ایران بهانه واشنگتن برای استقرار سامانه موشکی در اروپا بود، در حالیکه هدف آمریکا از این اقدام رسیدن به برتری نظامی آمریکا بر روسیه و چین است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ژنرال ویکتور پوزنیخیر معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: استقرار سامانه پدافند موشکی آمریکا در اروپا هیچ ارتباطی با تهدید موشکی ایران و کره شمالی که واشنگتن آنها را علت استقرار این سامانه اعلام کرده است، ندارد.

واشنگتن از سه سال پیش استقرار اجزای سامانه موشکی شامل ایستگاه ردیابی در رومانی و پایگاه موشک ها را در لهستان آغاز کرده که در حال گسترش می باشد و همزمان نیز شمار نیروهای آمریکایی و ناتو نزدیک مرزهای اروپایی روسیه رو به افزایش است.

پایگاه خبری وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه به نقل از این ژنرال روسی نوشت: کره شمالی نیز در شرایط کنونی امکان تهدید واقعی غرب را ندارد و از سوی دیگر مطرح کردن ادعای تهدید تهران با توجه به توافق برجام نیز کاملا بی جاست.

پوزنیخیر همچنین اظهار کرد: آمریکا افزون بر اینکه تلاش می کند، توانمندی نیروی بازدارنده هسته ای روسیه را کاهش دهد با استقرار سامانه موشکی (در شرق اروپا) مجموعه ضربتی قدرتمندی را برای از بین بردن جنگ افزارهای طرف مقابل فراهم می آورد.

وی ادامه داد: به این ترتیب به بهانه مقابله با تهدید موشکی کره شمالی و ایران، آمریکا سامانه ای را مستقر می کند که هدف اصلی آن مقابله با موشک های روسیه و چین است.

معاون اول اداره اصلی عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه همچنین تاکید کرد: استقرار سکوهای پرتاب سپرموشکی آمریکا در رومانی و لهستان، ناقض قرارداد محدودیت موشک های میان برد و کوتاه برد است.

وی گفت: سکوهای عرشه ای Мk.41 افزون بر توان پرتاب راکت های ضد موشکی SM-3 می تواند برای شلیک موشک کروز برد بلند تام هاوک نیز استفاده شود که کاربرد نوع زمینی این سکوها برای کروز نقض قرارداد مربوط به موشک های میان برد و کوتاه برد از سوی آمریکا است.

پوزنیخیر با بیان اینکه کل بخش اروپایی روسیه می تواند در تیررس موشک های کروز آمریکا قرار گیرد، افزود: از سوی دیگر، مجهز شدن سکوهای پرتاب Мk.41 به موشک های کروز تام هاوک در پایگاههای اروپایی و ناوهای وابسته به سپر موشکی می تواند پنهانی و در زمان کوتاهی انجام و عملیاتی شود.

 

نظر شما
نظرات
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
0
0
این مورد رو هر بجه ای از سالها پیش میدانست.فقط اون مدودوف احمق نمیدانست که در زمان خود بخوبی برای امریکاییها بازی کرد و در تحریم ایران و باد کردن خطر اتمی ایران همصدا با اونا شد.
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز