سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت‌وگو با برنا:

نیازمند اصلاح قوانین با شرایط جامعه هستیم

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۰۴:۵۷:۵۸
کد خبر: ۴۶۸۶۱۱
نیازمند اصلاح قوانین با شرایط جامعه هستیم
حجت‌الاسلام حسن نوروزی گفت: بازبینی در قانون نباید به گونه‌ای باشد که موجب افزایش جرایم مواد مخدر شود.

حجت‌الاسلام حسن نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، در خصوص تصویب طرح تخفیف مجازات حذف اعدام برای جرایم مواد مخدر گفت: این طرح توسط کمیسیون حقوقی و قضایی امضا شد  و قرار است به شکل رسمی اعلام شود. اصل  بر این است که ما به تخفیف در مجازات مواد مخدر اعتقاد داریم.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی با تاکید بر اینکه قانون مجازات در خصوص جرایم مواد مخدر سالها پیش وضع شده است، گفت: اگر این قانون در طی سالها نتوانسته نتیجه مطلوب را در جامعه به دست آورد، باید تغییر کند. گسترش مواد مخدر و تعداد معتادان نشان دهنده این است که قانون مجازات مربوط به موادمخدر نتوانسته به خوبی پاسخگوی جامعه در کاهش جرایم  باشد. عده زیادی امروز در انتظار اعدام هستند و بسیاری از خانواده ها نیز باید هزینه این مجازات را بدهند.

وی با تاکید بر اینکه مجازاتی که نتواند باعث کاهش جرم در جامعه شود صلاحیت اجرایی شدن را ندارد، گفت: قوانین هر چندسال یکبار باید مورد بازبینی قرار گیرد. زمانی که این قانون تصویب شد، مواد صنعتی نظیر امروز نبود، بنابراین باید مطابق با مواد مخدر قانون‌گذاری کرد. کسانی که مسلحانه و یا سرکرده باندهای مواد مخدر هستند قطعا باید اعدام شوند، ولی کسانی که بدون سوء پیشینه دستگیر می‌شوند، نباید اعدام شوند.

حجت الاسلام نوروزی در خاتمه با بیان اینکه "در مقابل طرح حذف اعدام در جرایم مواد مخدر، مخالفانی وجود دارند که باید با مذاکره حل شود" گفت: بازبینی در قانون نباید به گونه‌ای باشد که موجب افزایش جرایم مواد مخدر شود. با افزایش فشار در دستگیری و اعدام افراد اصلی هیچ آسیبی نخواهند دید و این ناشی از ضعف قانونی است که باید حل شود. کسانی که گروهی و باندی به صورت مسلحانه کار می‌‌کنند دستگیر و اعدام می شوند، اما تمرکز قوه قضاییه باید بر دستگیری و مجازات مسببین اصلی به عنوان مفسد فی‌الارض باشد. آنچه مسلم است، قانون منعطف بوده و با شرایط زمانه باید اصلاح شود. 

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز