فاضل میبدی در گفت‌وگو با برنا:

جریانات عزاداری نیازمند سازماندهی است/ منبرها در اختیار کسانی قرار گیرد که با اسلام و تشیع آشنایی دارند

۱۳۹۵/۰۷/۲۳ - ۰۹:۳۳:۵۹
کد خبر: ۴۶۸۶۵۶
جریانات عزاداری نیازمند سازماندهی است/ منبرها در اختیار کسانی قرار گیرد که با اسلام و تشیع آشنایی دارند
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانی که به اسم مداحی چند بیت شعر حفظ کرده و صدای رسایی دارند، نباید به اسم دین شناسی اظهار نظر کنند.

محمدتقی فاضل میبدی عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا پیرامون مجامع عزاداری حسینی گفت: متاسفانه امروز باید به بعضی منبرها و سخنوران یادآوری کرد که امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است و محدود به یک ملت و مذهب نمی‌شود. کاری  که ایشان  در طول تاریخ کرد، مربوط به همه جهان و تاریخ عدل می‌شود و آموزه جنگ با جهل است. مبارزه با یزید و قرار گرفتن در مقابل سپاه او به نوعی مقابله با ستمگری بوده و این از بزرگ ترین خواسته‌های انسان های امروز در جهان است.

وی افزود: نسبت دادن امام حسین به یک جریان خاص ظلم جهانی است. امام فردی است که به همه جهان تعلق دارد و باید آموزه‌هایش در سطح بین‌المللی دیده شود.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نسبت دادن اکاذیب اخیر به امام حسین در صدا و سیما  ادامه داد: با  کمال ناباوری اخیرا در صدا و سیما شنیدم که یکی از مداحان گفته است‌، "امام حسین هم فحش می‌داده است" چنین شخصی که اطلاعات و سواد کافی از اهل بیت دارد چرا در رسانه عمومی نشان داده می شود؟ منبرها و رسانه‌های جمعی باید در اختیار افرادی قرار بگیرد که با تاریخ اسلام و تشیع و اخلاق آشنایی کامل دارند.

وی با بیان اینکه "تحریف واقعه کربلا ظلم به انسان ها و جامعه بشریت است" گفت: کسانی که به اسم مداحی چند بیت شعر حفظ کرده و صدای رسایی دارند، نباید به اسم دین شناسی اظهار نظر کنند.  ظلمی که به دست عده ای از مداحان که اخیرا گرایش سیاسی هم پیدا کرده اند به امام حسین رفته، بیشتر از ظلمی است که به دست یزید و شمر به خاندان پیامبر وارد شد. آنها شخص امام حسین را ترور کردند و این افراد شخصیت امام حسین را تخریب و ترور می‌کنند. هرسال  نیز این تحریف ها بدتر و آشکارتر می‌شود. نهی‌از منکر باید در این محافل بیشتر لحاظ شود. امام حسین نباید به هیچ گرایش و حزبی مصادره شود. فاجعه کربلا باید به گونه ای معرفی شود که تمام جهان از آن درس بگیرند.

میبدی در خاتمه گفت: در برخی جریانات عزاداری لازم است سازماندهی و استانداردهایی صورت بگیرد که عده‌ای صرف داشتن حنجره مناسب و با تحریک عواطف عمومی، هر دروغی را به تاریخ اسلام نسبت ندهند.

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز