در جدیدترین رده بندی بین‌المللی؛

کشتیرانی ایران در رتبه ۱۹حمل کانتینری جهان جای گرفت

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۲:۳۷:۵۲
کد خبر: ۴۶۹۰۹۷
کشتیرانی ایران در رتبه ۱۹حمل کانتینری جهان جای گرفت
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در جدیدترین رده بندی بین المللی یک موسسه تحقیقاتی اروپایی در زمینه رتبه بندی مالکان کشتی های کانتینربر جهان در رتبه 19 دنیا قرار گرفت.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از روابط عمومی کشتیرانی، طبق گزارش ماهیانه موسسه تحقیقاتی کلارسون لندن ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (IRISL) برای دومین ماه متوالی با حمل 92 هزار و 674 کانتینر ( TEU ) در رتبه نوزدهم جدول مالکان کشتی های کانتینری قرار گرفته است.

گزارش این موسسه بین المللی حاکی از جایگاه مناسب و توانمندی کشتیرانی ایران در دوران جدید، پس از لغو تحریم ها است که بزرگترین ناوگان ملی حمل و نقل دریایی کشور در منطقه خاورمیانه را در اختیار دارد.

به گزارش ایرنا، سال گذشته کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در میان مالکان کشتی های کانتینربر در رتبه 23 قرار داشت، اما با افزایش حمل و نقل کانتینری امسال رتبه این شرکت به رده 19 ارتقا پیدا کرده است.

ظرفیت ناوگان ما قبل از تحریم ها 6 الی 6.5 میلیون GT بود که در زمان تحریم ها به 1.5 الی دو میلیون GT کاهش یافت. همچنین حمل ونقل دریایی ما با سه نوع تحریم روبرو بود. نخست آنکه تحریم های خود سازمان ملل که بندی در آن وجود داشت با این عنوان که هر کشتی که تحت مالکیت، مدیریت و کنترل ایرانی باشد با محدودیت روبرو است و این زمانی اعمال شد که هنوز لیست تحریم ها به وجود نیامده بود. مرحله دوم تحریم های آمریکا و در آخر نیز تحریم های اتحادیه اروپا که تبعیت از سازمان ملل و آمریکا داشت.

آمارها نشان می دهد بیش از 90 درصد تجارت جهانی از طریق دریا انجام می شود و اکنون کشتیرانی جمهوری اسلامی بدون هیچ محدودیتی در حال تردد به بنادر اروپا است.

همچنین خطوط کره جنوبی و ژاپن نیز راه اندازی شده و در بخش آمریکای جنوبی به علت مشکلات LC در دوران تحریم تردد صورت نمی گرفت، اکنون این خط نیز دایر شده و در دوره تحریم ها فقط خط آسیای شرقی (چین) و شرق آفریقا برقرار بود و توسعه خطوط در برنامه گنجانده شده است.

خط ژاپن اکنون راه اندازی شده و خطی از هند به بندر ام القصر عراق طراحی شده و فعالیت آغاز شده است .

برای عضویت در کانال تلگرامی برنا اینجا کلیک کنید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز