روزنامه آلمانی مدعی شد:

مظنون سوری بازداشت شده با داعش ارتباط تلفنی داشت

۱۳۹۵/۰۷/۲۴ - ۱۹:۳۲:۳۲
کد خبر: ۴۶۹۳۶۰
مظنون سوری بازداشت شده با داعش ارتباط تلفنی داشت
روزنامه آلمانی 'ولت ام زونتاگ' به نقل از منابع آگاه خبر داد که 'جابر البکر' پناهجوی سوری که هفته گذشته به ظن تدارک یک حمله تروریستی در آلمان بازداشت شده بود، با یکی از عناصر داعش در سوریه به صورت تلفنی در ارتباط بوده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این روزنامه مدعی است که آژانس اطلاعاتی آمریکا برلین را در جریان ارتباط البکر با شماری از اعضای داعش قرار داده و وی در جریان تماس های خود از تلاش برای یک اقدام تروریستی سخن گفته بوده است.

وی در تماسی به تاریخ هفتم اکتبر (16 مهر) به رابط خود گفته بوده که دو کیلوگرم مواد منفجره را آماده کرده و هدف احتمالی 'یک فرودگاه بزرگ در برلین' است، چرا که از دیدگاه وی 'مکان بهتری نسبت به ایستگاه های قطار' به شمار می رود.

پلیس آلمان هفته گذشته به خانه البکر در شهر کمینتس در ایالت ساکسونی هجوم برده و مقادیر زیادی ماده منفجره کشف کرده بود. وی خود روز دوشنبه بازداشت شد.

وزارت کشور آلمان گفته بود که این پناهجوی سوری به دنبال پیاده سازی سناریوی مشابه حملات تروریستی پاریس و بروکسل در آلمان بوده است. الکبر چندی بعد در زندان خودکشی کرد.

حمله های تروریستی سازمان یافته در نوامبر گذشته میلادی (آبان) در پاریس پایتخت فرانسه قریب به 130 کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشته بود. انفجار های مارس سال جاری (فروردین) در فرودگاه و متروی بروکسل پایتخت بلژیک هم ده ها کشته و زخمی بر جای گذاشت. داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

داعش پیش از این مسئولیت دو حمله تروریستی در ایالت بایرن آلمان در ماه ژوئیه (خرداد – تیر) را هم بر عهده گرفته بود. یکی از این حوادث در نزدیکی یک ایستگاه قطار و حادثه دیگر در یک جشنواره موسیقی رخ داده بود.

 

نظر شما