سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفت‌وگو با برنا:

کمبود قانون در زمینه تنبیه بدنی دانش آموزان وجود ندارد

۱۳۹۵/۰۷/۲۷ - ۰۹:۳۲:۱۳
کد خبر: ۴۷۰۳۳۰
کمبود قانون در زمینه تنبیه بدنی دانش آموزان وجود ندارد
میرزاده گفت: بهتر است به طور مستقیم ازسوی وزارت آموزش و پرورش برخورد شود. البته چنین موارد استثنایی باید به صورت ریشه‌ای و فرهنگی حل شود.

میرحمایت میرزاده، سخنگوی کمیسیون آموزش و نماینده مردم گرمی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا پیرامون بررسی و رسیدگی به ضرب‌ و شتم تعدادی از دانش‌آموزان در شهرکلاله و مینودشت گفت: تنبیه بدنی به هر شکل جایگاه قانونی ندارد و تا کنون هیچ صاحب‌نظر علوم تربیتی نیز تاثیر تنبیه بدنی را در رشد دانش‌آموزان تایید نکرده است.

وی ادامه داد: وزارت آموزش‌ و پرورش به اندازه کافی برای مقابله با چنین اتفاق‌هایی قوانین و ضوابط دارد و مسوولان مدارس، در صورت مشاهده چنین اتفاق ‌هایی با مربی مذکور برخورد خواهند کرد.

نماینده مرم گرمی با بیان اینکه "قطعا تمام معلم‌ها و مربیان کشور مخالف چنین اتفاقی هستند" افزود: با توجه به اتفاق اخیری که در مینو دشت و کلاله افتاد، انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش به طور مستقیم برای برخورد جدی با این موارد استثنا وارد عمل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای مقابله با چنین اتفاق‌هایی به تصویب قوانین مرتبط با ضمانت اجرایی مشخص در مجلس نیاز است، گفت: بسیاری از مشکلات ما در کشور به دلیل تعدد قوانین و اجرایی نشدن این قانون‌ها است. بهتر است به جای قانون گذاری و بالابردن حجم تعاریف در کشور در میدان عمل ثابت‌قدم شویم. ما کمبود قانون نداریم و ضرورتی برای ارائه طرح توسط مجلس نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در خاتمه گفت: بهتر است به طور مستقیم از سوی وزارت آموزش و پرورش برخورد شده و البته موارد استثنایی به صورت ریشه‌ای و فرهنگی حل شود.  

 

نظر شما