مولایی در گفت‌‎وگو با برنا:

عربستان تازمانی که توسط یک کشور برتر از خودش متوقف نشود به قدرت‌نمایی ادامه می‌دهد

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۳:۵۳:۰۳
کد خبر: ۴۷۱۱۷۱
عربستان تازمانی که توسط یک کشور برتر از خودش متوقف نشود به قدرت‌نمایی ادامه می‌دهد
یک کارشناس حقوق بین الملل گفت: تازمانی که عربستان توسط یک کشور برتر از خودش متوقف نشود به قدرت نمایی در منطقه ادامه خواهد داد. کشوری که آغاز کننده جنگ و به دنبال منافع خود از جنگ است با قطعنامه صلح شورای امنیت رویه اش را تغییر نخواهد داد.

یوسف‌مولایی کارشناس‌حقوق‌بین‌الملل و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری برنا درباره دستور آتش بس در یمن برای 72ساعت گفت: پیش‌بینی پایدار ماندن آتش‌بس در یمن بسیار پیچیده است. عربستان با سابقه بدقولی‌هایش به نظر نمی‌آید که به دنبال صلح در منطقه باشد و احتمال وقوع دوباره جنگ بسیار زیاد است. عربستان همواره در طول تاریخ نشان داده است که به دنبال منافع خود است و حقوق بشر برایش هیچ اررزشی ندارد.

وی با اشاره به "نشست اخیر  لندن با حضور نمایندگان آمریکا، انگلیس و سازمان ملل درباره تصمیم گیری آتش بس یمن" گفت: امکان  دارد با توجه به درگیری‌های اخیر بین عربستان و آمریکا ، آمریکا در جنگ یمن ورود کند. متاسفانه سالهاست شاهدیم آمریکا به اسم حمایت از حقوق بشر، در امور خاورمیانه دخالت می‌کند و به نظر می‌رسد آمریکا به دلیل خصومت گذشته اش با عربستان به بهانه میانجی گری  این بار نیروهای خود را عازم یمن کند.

این کارشناس بین المللی  با بیان اینکه "متاسفانه حقوق بین‌الملل و تصمیم‌گیری‌های سازمان ملل دارای ضمانت اجرایی نیست"گفت: نبودن هیچ الزامی برای رعایت قطع‌نامه‌های صادر شده از شورای امنیت سبب می‌شود بسیاری از تصمیم های گرفته شده در عمل بین کشورها نقض شود. 

مولایی در خاتمه با تاکید براینکه "در جامعه جهانی کشورها تحت تاثیر توازن قوا عمل می‌کنند و متاسفانه هر کشوری که قدرت بیشتری دارد، کوبنده‌تر پیش‌می‌رود " گفت: تازمانی که عربستان توسط یک کشور برتر از خودش متوقف نشود به قدرت نمایی در منطقه ادامه خواهد داد. کشوری که آغاز کننده جنگ و به دنبال منافع خود از جنگ است با قطعنامه صلح شورای امنیت رویه اش را تغییر نخواهد داد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز