عباس عراقچی:

یمن راه حل نظامی ندارد

۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۲۰:۴۴:۳۲
کد خبر: ۴۷۱۳۷۸
یمن راه حل نظامی ندارد
معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه آنچه در سوریه می گذرد ناشی از گسترش تفکرات تکفیری و وهابی است، گفت: آشکار است که مسئولیت کشتار کودکان، زنان و مردم بیگناه سوریه و این خونریزی های گسترده بر عهده گروه هایی همچون داعش و جبهه النصره و حامیان آنها است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «سید عباس عراقچی» روز چهارشنبه در سخنانی در چهل و سومین نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، با اشاره به روند رو به رشد افراط گرایی و تروریسم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، این مساله را تهدیدی جدی برای جهان اسلام دانست و خواستار مقابله واقعی کشورهای اسلامی با این پدیده گردید. 

وی اظهار کرد: آنچه در سوریه می گذرد و رنج ها و مصیبت هایی که مردم این کشور دچار آن هستند ناشی از گسترش تفکرات تکفیری و وهابی است. آشکار است که مسئولیت کشتار کودکان، زنان و مردم بیگناه سوریه و این خونریزی های گسترده بر عهده گروه هایی همچون داعش و جبهه النصره و حامیان آنها است و باید هرچه سریعتر حمایت از این گروه ها و تامین مالی آنها متوقف شود.

عراقچی همچنین با تشریح وضعیت اسفبار مردم یمن طی بیش از 18 ماه گذشته افزود: تداوم حملات گسترده به یمن خارج از اصول و قواعد بین المللی است و باید متوقف گردد. حمله و تجاوز به یمن، دستاوردی جز قدرت گرفتن گروه های تروریستی و تشدید بحران در این کشور در پی نداشته است. 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اعتقاد راسخ دارد که بحران یمن راه حل نظامی ندارد و تنها چاره در کمک به شکل گیری گفت وگو در بین خود یمنی ها است.

رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در تاشکند در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اشغال فلسطین پرداخت و گفت: آوارگی بیش از 5 میلیون فلسطینی، تداوم سیاست های شهرک سازی و تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی و اشغال کرانه باختری از پیامدهای اسفبار و غم انگیز اشغال فلسطین است که باعث بدتر شدن وضعیت امنیتی در خاورمیانه شده است. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است هیچ راه حلی به جز بازگشت تمامی فلسطینیان به سرزمین مادری خود و تشکیل یک دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف وجود ندارد.

عراقچی در پایان به درخواست عربستان برای تصویب قطعنامه کشورهای اسلامی علیه آمریکا و محکوم کردن آمریکا بخاطر تصویب قانون «عدالت علیه حامیان تروریسم» توسط کنگره آن کشور اشاره کرد و گفت: قابل توجه است کشورهایی که نزدیکترین ارتباط را با آمریکا داشته و حتی متحد آن کشور به شمار می آیند، اکنون به دنبال محکوم کردن آمریکا توسط کشورهای اسلامی هستند. این اقدام عربستان حاوی این پیام مهم برای همه جهانیان است که آمریکا به هیچ وجه شریک قابل اعتمادی نبوده و حتی برای نزدیک ترین متحدین خود نیز کمترین ارزشی قائل نیست.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز